Szükségünk van egy újabb TT-pillanatra – ezt sugallta egy német napilapnak adott interjújában Gernot Döllner, az Audi vezérigazgatója. A német autógyártó nem zárta tragikusan az első fél évet, mert bár eladásai csökkentek, a tisztán elektromos járművek forgalma és a bevétel is nőtt. Ezzel együtt a cégvezetés szükségesnek látja a teljes körű megújulást, és ebben kulcsszerepet szánnak egy presztízsmodellnek, amely nem a darabszámoknak, hanem a márka rangjának az erősítése miatt volna fontos.

3 fotó

Pontosan így történt 1998-ban, amikor az Audi bemutatta a TT sportautót, és 2005-ben, amikor leleplezték az R8 szupersportkocsit. Ezekhez az élményekhez szeretnének visszakanyarodni, de úgy, hogy konkrétan egyik modellt sem támasztják fel – az újonc vélhetően egyedi nevet kap, méretben pedig a TT és az R8 közé tagozódik be. Ezzel együtt, hogy a lényeget ne tévesszék szem előtt, cégen belül csak TT Moment 2.0-ként hivatkoznak a projektre.

Az bizonyosnak látszik, hogy akkumulátoros elektromos modellként valósulna meg az újonc, és az is valószínűsíthető, hogy fém- és vászontetővel egyaránt gyártani fogják.

Visszatérhetnek a legszexibb Audik 4

Ez mind ugyanabba az irányba mutat: a következő generációs Porsche 718 irányába, ami az összes fenti paramétert teljesíti. Van azonban némi nehézség: a 718-as utódszéria fejlesztése a hírek szerint döcögve halad, így 2026 helyett egy évvel később mutatkozhat be csak. Ez az Audi TT bevezetését is késleltetni fogja, mindenesetre a leendő modell formatanulmányával elvileg már idén ősszel megismerkedhet a közönség.

A TT nemcsak az Audi, de Magyarország számára is sikertörténet volt: a modell mindhárom generációja részben vagy egészben Győrben készült (képeinken).