Szó szerint ugyanúgy kezdődik a Porsche féléves értékesítési jelentése, mint a három hónappal ezelőtti: „a márka számottevően növelte a villamosított járművek részarányát az eladásokon belül”. Január és március között tizedszázalékig azonos, 12,6 százalék volt a plug-in hibridek részesedése a forgalomból – minden nyolcadik Porschét konnektoros hibrid hajtáslánccal vásároltak meg világszerte.

7 fotó

A tisztán elektromos modellek (Macan és Taycan) forgalma ugyanakkor kisebb volt április óta, mint előtte: az első negyedévben 25,9%, míg most „csak” 23,5% volt a helyi emisszió nélkül használható Porschék aránya. A január óra eltelt hat hónapban összesen 146 391 autót adott el a Porsche, aminek a 36,1 százaléka (első negyedévben 38,5%) volt hálózatról tölthető.

A legkeresettebb típus változatlanul a Macan (45 137 db), ami különösen fontos annak tükrében, hogy a modell számos piacon már csak villanymotorral elérhető. Ezzel együtt is a Macan-forgalom 42,7 százalékát a hagyományos, benzinmotoros modell tette ki.

Behódoltak a Porsche-vevők az újításnak 6

Ha ezeket nem vennénk figyelembe, a Macan EV (25 884 db) önmagában is keresettebb, mint a Porsche 911 (25 608 db); az utóbbi 9%-os visszaesést jelent a tavalyi évhez képest. A hivatalos indoklás: egyrészt az elődmodell kivezetése előtt meglendültek az eladások, másrészt az új variánst lépcsőzetesen vezetik be, ezért sokan kivárnak, amíg elérhetővé válik a számukra ideális modellváltozat.

A Cayman / Boxster (718) eladásai 12%-kal estek (10 496 db) az előző év azonos időszakához képest, amiben szerepet játszik, hogy a Porsche úgy döntött, nem frissíti az új európai kiberbiztonsági előírásokra kifutó modelljét – a 718-as modellcsalád gyártása még 2025 vége előtt megszűnik.

Behódoltak a Porsche-vevők az újításnak 7

A Taycan 8302 darabos forgalma 6%-os csökkenés a tavalyi év első félévéhez képest, míg a Cayenne (41 873) különösen sokat, 23 százalékot zuhant, ami leginkább az új generációs modell közelgő érkezésének tudható be.

Regionálisan csak Észak-Amerikában tudta növelni eladásait a márka (+10%), de mivel ez a brand legnagyobb nemzeti piaca, ez hatékonyan ellensúlyozta a kínai (‒28%) és európai (‒8%) visszaesést. Az európai eredmény Németország nélkül értendő: ott egymagában feleannyi autó fogy, mint a teljes EU-ban, és a 23 százalékos csökkenés fájdalmasan érintette a Porsche eladásait. Összesen ‒6%-on zárt a márka.

Behódoltak a Porsche-vevők az újításnak 8

Hamarosan nem a Macan lesz az egyetlen elektromos szabadidőjármű a Porsche kínálatában: érkezik az új generációs Cayenne: