Amikor már majdnem végképp elsüllyedt a Lancia, a Stellantis tett egy kísérletet a megmentésére: ebből lett az Ypsilon, amely az Alfa Romeo Junior, a Peugeot 208 és a Stellantis többi CMP-platformos városi típusának a rokona.

25 fotó

Tudva, hogy a Lancia Olaszországon kívül nem prémiumautóiról, hanem rali-versenyautóiról ismert márka, az Ypsilonnak gyorsan el is készítették a motorsportváltozatát, és tettek mellé közúti sportverziót, ahogy kell.

Olcsón vehetsz versenyautót a legendás gyártótól 6

A Rally4 géposztály persze még mindig eléggé magas szintű és drága (212 LE, Sadev szekvenciális váltó, állítható Öhlins lengéscsillapítók) ahhoz, hogy egy forrófejű amatőr csak úgy beleülhessen, ezért most még egyet csavartak az ügyön: itt a Rally6-os Lancia Ypsilon, teljes nevén a Lancia Ypsilon HF Racing.

Olcsón vehetsz versenyautót a legendás gyártótól 7

A Rally6 az FIA abszolút belépő géposztálya, és ez meg is látszik a részleteken. A háromhengeres, 1,2 literes turbómotor mindennemű elektromos támogatás nélkül dolgozik az orrban, a csúcsteljesítmény 145 lóerő, a maximális forgatónyomaték 240 Nm, az autót röviden áttételezett, hatfokozatú, kézi sebességváltóval szerelik, a dinamikus vezethetőséget mechanikus részlegesen önzáró differenciálmű segíti.

Olcsón vehetsz versenyautót a legendás gyártótól 8

 

A karosszéria, a bukókeret, a vezetői környezet, valamint a futómű kialakítása mind a Rally4-es versenyautóból jött át. Elöl 302, hátul 290 mm-es féktárcsákat találunk, a kézifék mechanikus.

A fejlesztési cél egy dinamikus, igényesen felszerelt, mégis megfizethető autó létrehozása volt – olyan, amely ideális tanulójármű lehet versenyzőiskolákban, de akár egy újonc karrierjének az elindítására is alkalmas.

Olcsón vehetsz versenyautót a legendás gyártótól 9

Ehhez persze megfelelő ár is kell, a nettó 38 900 euró (15,5 millió Ft) pont ilyen, főleg, mert az autót egy középutas, átlagos versenyhangolással szállítják, így akár állítgatás nélkül rajthoz állhat vele az ember.

Az olcsó versenyautó már rendelhető, az első példányok kora ősztől kerülnek kiszállításra.

Alább videón is megnézheted, ahogy 145 lóerővel forgolódik a kicsi Lancia:

 

a videó a hirdetés után indul

Ez itt egy Rally6-os autó, az alábbi linken pedig egy Rally5-ösről olvashatsz: