A DS N°8 különleges stílusában álmodta újra alsó-középkategóriás crossoverét a DS. Ennek megfelelően laposabb orr, azon új, szélesebb fekete hűtőmaszk és egyedi fénykarakter határozza meg a DS N°4 megjelenését, amely – amint látjuk – már nevében is a nagy testvérhez idomul.

35 fotó

Az orr átrajzolásához 12 mm-rel megnyújtották a motorházfedelet, amely így rálóg az anyagában színezett hűtőmaszkra. A keréktárcsák minden esetben 19 colosak, illetve a plug-in hibrid verzióhoz kérhető 20 colos is. Hátul is megújult a fénykarakter, a sötét búrájú lámpatestekbe lézerrel gravíroztak mintát. A modell neve fölött a DS Automobiles felirat olvasható.

Arcot és nevet cserélt az avantgárd családi SUV 6

Megújult a motorválaszték, minden hajtáslánc legalább részben villamosított: van hibrid, konnektoros hibrid és tisztán elektromos modell.

Az utóbbi, az N°4 E-Tense 213 lóerőt, 343 Nm-t és 450 kilométeres vegyes hatótávolságot tesz le az asztalra.

Arcot és nevet cserélt az avantgárd családi SUV 7

Az akkucsomag nettó kapacitása 58,3 kWh, az energiafelhasználást szériakivitelű hőszivattyú csökkenti, a regeneratív fékhatás három fokozatban állítható, de egypedálos vezethetőséget nem említ a gyár.

A fedélzeti töltő 11 kW-os, egyenáramról akár 120 kW-tal tölthető az autó; utóbbi esetben 11 perc alatt 100 kilométerre elegendő energiát tud felvenni a DS N°4.

Arcot és nevet cserélt az avantgárd családi SUV 8

Az N°4 plug-in hybrid elektromos hatótávolsága 30%-kal nőtt, és eléri a 81 kilométert. A hajtáslánc egy 180 lóerős, négyhengeres turbómotort társít az új , hétfokozatú eDCT7 váltóba integrált, 125 lóerős villanymotorral. A kombinált csúcsteljesítmény 225 lóerő, a maximális rendszernyomaték 360 Nm. Álló helyzetből a korábbi 7,4 helyett 7,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára az autó

A PHEV modell akkumulátora 14,6 kWh nettó kapacitású, az alapértelmezett töltő 3,7 kW-os, de vásárolható 7,4-es is.

Arcot és nevet cserélt az avantgárd családi SUV 9

A belépő jelentő N°4 hybrid 145 lóerőt és 230 Nm-t rak össze az ismert komponensekből: az 1,2 literes, háromhengeres benzinmotorból és a 21 kW-os (28 LE) villanymotorból; utóbbit a hatfokozatú DCT váltóba integrálták. A hajtáslánc városban a menetidő 50%-ban tisztán elektromos üzemben tud haladni

Új a 10,25 colos digitális műszeregység, grafikája igényesebb, tetszetősebb, jobban leolvasható. A DS N°8-ból átemelt kijelző mellett 10 colos érintőképernyőt, mögötte kiterjesztett tudású 21 colos virtuális képet adó head-up kijelzőt találunk.

Arcot és nevet cserélt az avantgárd családi SUV 10

A csomagtartó mérete a hajtáslánc függvényében változik: a hibrid 430, a PHEV 360, az elektromos modell esetében pedig 390 literes.

Ami a digitális tudást illeti,  a vezető éberségére az A-oszlopba beépített infravörös kamera ügyel, a csúcskivitelek mátrix LED Vision fényszórókat kapnak, amelyek öt különböző pászmaformát tudnak kialakítani, és akár 300 méterre elvilágítanak.  

Arcot és nevet cserélt az avantgárd családi SUV 11

A DS szívén viseli a francia identitás népszerűsítését; legutóbb Jules Verne szellemét és műveit idézte meg modelleiben, így a vadonatúj DS N°4-ben is: