Az átlagos nettó éves jövedelem 2019 és 2024 között 24 százalékkal emelkedett Németországban, ugyanezen időszak alatt az új autók átlagára körülbelül 40 százalékkal ment fel. A vásárlóknak 2019-ben 1,16 évnyi jövedelemre volt szükségük egy új autó vásárlásához, míg 2024-ben ez 1,29-re emelkedett.
Az áremelkedés csaknem fele az elektromos és hibrid járművekre való átállásra vezethető vissza, de szerepet játszott benne az infláció és egyéb gazdasági tényezők is.
A vizsgált időszakban csökkent az olcsó, belépő szintű modellek részaránya is az értékesítésekben, többen vásároltak viszont használt autót, vagy választották a lízinget a beszerzéshez. Az új autók eladása a vizsgált időszakban 22 százalékkal csökkent Németországban ‒ áll a Jato Dynamics tanulmányában.
Azt már mi tesszük, hozzá, hogy Magyarországon 2019-ben még 14,4 év volt az autóállomány életkora, amely az évek alatt szépen leromlott, 14,7, 15, 15,4, 15,8 majd 2024-re már 16,6-re emelkedett amiatt, hogy az újautók-eladásához képest jelentősen emelkedett az idős használtak behozatal az országba. 2024-ben 125 ezer új személyautót helyeztek forgalomba, mellé 107 ezer használt érkezett.

