Továbbra is ritkaságszámba mennek a ténylegesen kínai autók Németországban: a „szűk definíció” szerint mindössze 70 046 kínai autó rója az utakat, holott a németországi állomány 49,3 millió autóból áll – derült ki a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataiból, amikből a dpa hírügynökség készített egy elemzést a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából.

A 70 ezer kínai autó 72 százaléka elektromos jármű, amik a teljes német elektromosautó-állomány csak 3 százalékát teszik ki. A listát az MG Roewe vezeti 49 557 járművel. A Lynk & Co és a Great Wall Motor (GWM) valamivel több mint 6 ezer autóval követi, a BYD pedig mintegy 4,5 ezer autóval. A Nio körülbelül 1700 járművel rendelkezik, és más márkák, mint az Aiways, a Xpeng, a Leapmotor és a Maxus százas nagyságrendben vannak jelen.

Ha a kínai márkákat tágabb értelemben nézzük – beleértve a Polestart és a Volvót, amik a kínai Geely-csoporthoz tartoznak, valamint a Mercedes-Benz és a Geely közös vállalatát, a Smartot –, akkor a számok a magas százezres nagyságrendben, vagy akár 1 millió körül is lehetnek.

A szűkebb értelemben vett kínai márkák többsége csak nemrég lépett be a német piacra, egy éve a Xpeng és a Leapmotor még külön-külön sem szerepelt a KBA statisztikáiban. A fennmaradó hét együttesen 2024. január 1-jén alig 57 ezret tett ki – számuk tehát tavaly 12 500-zal nőtt, ami meglehetősen csekély növekedés. A kínai márkák az új regisztrációknak csak mintegy egy százalékát tették ki az utóbbi időben.