Egy tavalyi jelentés szerint Indonéziában 31,9 millió tonna hulladék halmozódott fel, ám ennek nem egészen a kétharmadát tudják csak feldolgozni, a fennmaradó több mint 11 millió tonnával nem tudnak mit kezdeni.




A probléma Délkelet-Ázsia más országaiban is jelentős, ezért vélhetően az egész térség érdeklődéssel fogadja majd a Hyundai Motor Group elképzelését, amelynek értelmében hidrogént fejlesztenénk a szeméthegyekből, így gazdaságilag értékes módon dolgozva fel azt.
A Hyundai Koreában már sikeresen üzemeltet ilyen szemétből-hidrogén (waste-to-hydrogen, W2H) technológiát, ezt most elsőként alkalmaznák hazájukon kívül.
Hyundai hidrogén tüzelőanyagcellás jármű és töltőállomás, 2013-ból
Az indonéz kormányzati szervekkel, illetve egy állami energetikai szolgáltatóval, a Pertaminával közösen megvalósítandó rendszer az utóbbi partner által már jelenleg is üzemeltetett, sűrített földgáz (CNG) infrastruktúrájára telepítene rá egy hidrogéntöltő állomást, amely már 2027-ben üzembe állhat. A biogázból előállított hidrogén csekély széntartalma miatt vonzó lehetőség.
Új generációs Hyundai Nexo tüzelőanyag-cellás szabadidőjármű
A projekt első körben egy hulladéklerakóban végeznek egy műszaki megvalósíthatósági tanulmányt, majd már az idei évben megkezdődhet a kereskedelmi célú infrastruktúra kiépítése.
A fent említett lerakóba napi szinten 1200 tonna hulladék érkezik, így nyersanyag lesz bőven. A biogázt a Hyundai Rotem által fejlesztett gőz-metánreformáló segítségével állítják majd elő.
Svájcban már 10 millió kilométert futottak a Hyundai hidirhidrogén tüzelőanyag-cellás teherjárművei



