A szilárd elektrolitos akkumulátorok specialistája, az amerikai Factorial által szállított cellákat felhasználva, de saját, szabadalmaztatott megoldásait alkalmazva építette meg újszerű akkumulátorcsomagját a Mercedes-Benz hajtásláncfejlesztő leányvállalata, a Mercedes AMG High Performance Powertrains (HPP).

15 fotó

A négy évvel ezelőtt útjára indított együttműködés nyomán megszületett technológiát a sikeres laboratóriumi kísérletek után egy kismértékben módosított Mercedes EQS elektromos szedánba építették be, amely idén februártól közúton rója tesztkilométereit.

1000 km hatótávolságú villanyautó a Mercedestől 6

Az AMG akkumulátorát teszi újszerűvé, hogy az akkucellákban térfogatváltozás megy végbe – töltéskor kitágulnak, kisütéskor összemennek. Ezért a HPP pneumatikus működtetőket épített be az akkumulátorba, ami annak az élettartamát és a teljesítményét egyaránt növeli.

1000 km hatótávolságú villanyautó a Mercedestől 7

A fejlesztők azonos akkutömeg mellett akár 25 százalékos hatótávolság-növekedéssel számolnak; az EQS tesztjármű várakozásaik szerint több mint 1000 kilométert fog tudni megtenni egy feltöltéssel.

 

a videó a hirdetés után indul