A csoportos létszámleépítési program első hulláma már 2024 negyedik negyedévében 60 dolgozót érintett, ami a cég teljes munkaerő-állományának 3,5 százaléka volt – számol be róla a 24.hu.
A vállalat vezetése piaci nehézségekre hivatkozva magyarázta az intézkedést. A jelenlegi előrejelzések szerint 2025 első negyedévében további 50 alkalmazott állása szűnik meg, elsősorban az összeszerelő operátorok, gépkezelők és logisztikai operátorok körében. Ezek a lépések a leálló rendelési mennyiség és a pénzügyi mutatók romlása miatt váltak elkerülhetetlenné.
Az Egerben található üzem, amely egykor a Csepel Autógyár telephelye volt, 1995 óta működik a német ZF-csoport keretein belül. Itt manuális és automata sebességváltók, valamint ezek alkatrészeinek gyártásával foglalkoznak, így a telephely jelentős szerepet tölt be a hazai autóipari örökségben.
A ZF Hungária az anyavállalata, a ZF Friedrichshafen csoport magyarországi leányvállalataként a világ egyik legnagyobb autóipari beszállítójává vált. A cég fő termékei közé tartoznak a haszongépjárművek és személygépkocsik sebességváltói, partnerei között pedig olyan neves márkák szerepelnek, mint a Mercedes, a BMW, illetve a Stellantis autóipari konglomerátum, mely az Opel, Peugeot és Fiat márkák mögött áll.
Érdekes módon még csak nem is olyan régen, 2023-ban a ZF Hungária pozitív eredményekkel zárta az évet: árbevételét 21 százalékkal, adózott eredményét pedig 9 százalékkal növelte, miközben körülbelül 1800 főt foglalkoztattak. Sajnos azonban az autóipar visszaesése végül negatív spirálba sodorta a vállalatot, amely a jelenlegi leépítési hullámhoz vezetett.
