Nehezen lehet követni, amit az Audi a Q4 e-tron modellcsaláddal művel. Tavaly nyáron bevezették a piacra a Q4 35 belépőverziót 125 kW-os (170 LE) motorral és nettó 51,5 kW-os akkuval, ami fölött a 150 kW-os (204 LE), nettó 76,6 kWh kapacitású Q4 40 állt.
Mostantól a Q4 40 a belépőmodell, ugyanazzal a 150 kW-os motorral, de nettó 59 kWh-s akkuval. Korábbi énjéhez képest jelentős a csökkentés, annak fényében viszont, hogy mostantól ez számít indulómodellnek, markáns az előrelépés.



Ne is próbáljuk megfejteni a termékstratégiát, nézzük, mit tud a lebutított, feljavított belépő Q4-es.
A motorteljesítmény maradt 150 kW, azaz 204 lóerő, ám – alighanem a kisebb akku miatt – a gyorsulás álló helyzetből 100 km/órára immár nem 8,5, hanem csak 8,1 másodpercig tart. A végsebesség változatlanul 160 km/óra.
Az elméleti hatótávolság a SUV verzió esetében 412 kilométer, az áramvonalasabb Sportback akár 423 kilométert is megtesz egy feltöltéssel. A legnagyobb töltési teljesítmény jelentősen nőtt, az eredeti 125 helyett 165 kW egyenáramú gyorstöltőről. Sőt, a Q4 35 e-tron csak 100 kW-ot tudott, ha ezt vesszük alapul, még jelentősebb a fejlődés.
Audi Q4 40 e-tron 2025
Új funkció az akkumulátor előkondicionálása, amely az egyenáramú gyorstöltés tervezett időpontjára a töltéshez optimális értékre állítja be az akkumulátor hőmérsékletét. A rendszer manuálisan aktiválható az érintőképernyőről.

