Az Alfa Romeo 2022-ben hirdette meg elektrifikációs programját, amelynek értelmében mindössze öt év leforgása alatt tisztán elektromos hajtási rendszerekre akart átállni. A tervnek épp csak a felénél járnak, ám már most úgy tűnik, módosítanak a vállalásokon, legalábbis Észak-Amerikában.




Érthető a hangulatváltozás, hiszen világszerte érezhetően lelassult a tisztán elektromos járművek térnyerése; sem az árak csökkenése, sem az akkumulátorkapacitás növekedése nem halad a korábban prognosztizált tempóban. Az Alfa Romeo ezért visszakozni látszik, és inkább egy olyan, sokszínű hajtáslánc-portfóliót építene ki, amelyben a hibridek és a plug-in hibridek is helyet kapnak az akkumulátoros elektromos modellek mellett.
A helyzetet súlyosbítja, hogy a márka eladásai már most sem alakulnak úgy, ahogy szeretnék. Bár a Stellantis-csoport Európára nézve nem közöl márkákra bontott értékesítési adatokat, az észak-amerikai képviselet nem ilyen szemérmes, így tudni lehet, hogy ott 2024-ben 19 százalékkal kevesebb autót adtak el, mint egy évvel korábban. Emiatt a kereskedésekben kazalban állnak az eladatlan 2024-es modellévi (azaz akár több mint egy évvel ezelőtt gyártott) modellek, amelyeken csak jelentős árengedményekkel fognak tudni túladni.
Ezért az új modellek fejlesztésénél rugalmasan állnak a hajtásláncok kérdéséhez, és nyitva hagyják a belső égésű erőforrások lehetőségét. Az STLA Large platform, amelyre a Stelvio és a Giulia utódai épülnek majd (a SUV 2025-ben, a szedán 2026-ban érkezik), támogatja a belső égésű opciót, akár önmagában, akár plug-in hibrid konfigurációban.
Az Alfa Romeo egyetlen jelenlegi, tisztán elektromos hajtással is rendelhető típusa, a Junior most nem kapható Észak-Amerikában, bár a gyár már fontolgatja a bevezetését. Sokkal kevésbé húsba vágó, ám a presztízs szempontjából mégis fontos kérdés, hogy a 33 Stradale szupersportkocsi egyedi próbálkozás marad, vagy lesz utódja, és ha lesz (a feltételezések szerint már akár 2026-ban), azt milyen motorral szerelik.



