Mindössze három fényképet és egy típusnevet közölt a múlt héten az Audi legújabb tanulmányautójáról, ám ez is elég volt ahhoz, hogy felrobbanjon az internet.




Nem meglepő, hiszen a fotókon látható Audi Q6 E-Tron Offroad Concept portálhidas hajtást kapott, amivel rendszerint csak extrém igénybevételre felkészített járműveknél – pl. Unimog céljárművek – találkozhatunk.
Audi Q6 E-Tron Offroad Concept
Itt a féltengely egy közbevetett áttétel segítségével hajtja meg a kereket, ami szélsőségesen nagy szabad hasmagasságot tesz lehetővé – ebben az esetben 16 centimétert tett hozzá az alapmodell 185–224 mm-es (szabályozható) hasmagasságához, azaz akár 384 mm-es akadály fölött is át tud gurulni az autó.
Audi Q6 E-Tron Offroad Concept
Ahogy a múlt héten sejtettük, a tanulmány az SQ6 e-tron 380 kWE (517 LE) rendszerteljesítményű, két villanymotoros hajtásláncát kapta meg.
Az Audi vadonatúj portálhidakat fejlesztett a tanulmányhoz, a szerkezetet a kerékagyba integrálták – ez a futómű áttervezését és a nyomtáv megnövelését (oldalanként +125 mm) tette szükségessé.
Audi Q6 E-Tron Offroad Concept
A portálhíd az integrált áttétel jóvoltából törvényszerűen megnöveli a kerékre jutó, maximális forgatónyomatékot – a növekmény általában 20–30%, az Audi azonban 50%-ra hangolta be a rendszert, így a négy kerékre együtt félelmetes 13 400 Nm (!) jut – ez persze csak pillanatnyi érték, de elegendő ahhoz, hogy akár egy 100 százalékos (azaz 45°-os) emelkedőn elindítsa hegynek felfelé az autót.
Audi Q6 E-Tron Offroad Concept
Cserébe az elérhető végsebesség 175 km/órára csökkent, ami egy ilyen magas építésű autó esetében még mindig jóval magasabb, mint amivel magabiztosan szeretnénk haladni.
Az Audi Q6 E-Tron Offroad Concept legizgalmasabb jellemzője azonban az, hogy talán nem marad mindig tanulmány: az Audi az ügyfelek reakcióit szeretné felmérni a konstrukcióval, amely a quattro hajtás újraértelmezésével új távlatokat nyithat a márka elektromos platformja előtt.
Audi Q6 E-Tron Offroad Concept





