Micsoda szerencse, hogy a Stellantis-csoportnak van egy Lancia Delta HF Integrale Evo 2-es autója és beleegyezett az 1994-es modell próbájába. Egyébként ez tesztautóként működött a kezdetektől fogva. Első benyomások a 2020-as évek „elkényeztetett” szemével nézve: a szögletes műszerfal abból a kemény műanyagból készült, ami akkoriban népszerű volt. Ez a kopogós fajta, hasonló ahhoz, amit a nyolcvanas-kilencvenes évek olasz formatervezésében láthattunk – írja a Sport Auto szerzője.

Irány a Nordschleife! Az ötfokozatú váltót határozottan és a karon jó fogással lehet kezelni. Miután a motor bemelegedett és a lökettérfogat-nyomás felépült – hm, ez már egy szerelem kezdete. Nemcsak az autó szögletes külseje, hanem az analóg órák sora is eléggé lenyűgöző. Sokkal vonzóbbá teszik a műszerfalat, mint a manapság oly sokszor erőtlen digitális kijelzők. Ez magánvélemény, de a magazin tesztelője szerint egy kilométeróra a maga fizikai formájában sokkal szebb, mint egy digitális, sebességsávos grafikonnal ellátott fajta. Nincs az emberek szemében az irigység az autót látva, efféle kérdésekkel: „Hogy lehet, hogy te megengedhetsz magadnak egy ilyen autót, én meg nem?” Emiatt az Evo 2 remek választás lehetne mindenkinek.

Autópályára felhajtva: padlógáz. Igen, de ahogy gyorsítasz, úgy nő a hűtőfolyadék és a motorolaj hőmérséklete is. Elég zavaró látvány, és felmerül, hogy ez gyorsan véget vet a mókának. A lényeg mégis a két legenda találkozása: Nordschleife és a Delta Integrale! Az autón Michelin Pilot Sport 3 gumik vannak, mely nem új konstrukció, ahogy az autón lévő matricák sem. Így a tesztelők le is cserélték Nankang Sportnex AR-1 abroncsokra, melyek megfizethetőbbek, de valódi semislick gumik.

A pályán igazi raliautós stílusban száguld végig; „teljesen lehengerlő az a könnyedség, amivel hagyja magát szögbe állítani ez a mindössze 1351 kilogramm tömegű autó. Fékezéskor finoman megindítja oldalra a fenekét, ez az a pillanat, amikor el kell kezdeni ellenkormányozni a Momo volánnal” – olvasható a tesztben.

Harminc éve nyugdíjban a Zöld Pokol legendája 1

Bár mai szemmel nézve a 150 km/h alatti kanyarsebességek unalmasnak tűnhetnek, még a látvány sem az, nemhogy vezetni! Nagyon élvezetes az a lendület, amivel kirántja a kanyarokból az autót a kétliteres soros négyhengeres. Hála a kisebb töltőnek, élénkebb a 215 lóerős turbómotor gázadási reakciója, mint volt az Evo 1-ben (210 lóerővel).

Tehát csupa-csupa izgalom, amibe olyan részletek is beletartoznak, hogy vajon bírja-e az olasz dúvad a folyamatos terhelést. A teszt összegzésében olvasható sorok pedig szintén sokat elárulnak: „A Nordschleiféhez vezető közel háromszáz kilométeres úton egy pillanatra sem vettem kezembe unalomból a mobiltelefont. A rádiót se kapcsoltam be, inkább a daloló mechanikát hallgattam a lehúzott ablakokon keresztül. Hiába, a Lancia Delta HF Integraléval még tudatosan autózik az ember. Hát nem csodálatos?”

A teljes élménybeszámoló a Sport Auto magazin legfrissebb számában olvasható számos egyéb csoda alapos tesztjével és bemutatásával.

Teszt egy autóról, mely megtévesztésig hasonlít a BMW M240i-re, de nem hat-, hanem négyhengeres motorral készül. Ez az M Pro sportcsomaggal kiegészített BMW 230i.

Harminc éve nyugdíjban a Zöld Pokol legendája 2

Ez is BMW: az 500 lóerősnél izmosabb GT változatokkal végérvényesen feltette a koronát az Alpina a B3 és a B4 sorozatra. Nyomban meg is ragadták a Sport Auto munkatársai az utolsó kínálkozó alkalmak egyikét, és kipróbálták a németországi Sachsenringen, mit tud a buchloe-i autónemesítő exkluzív kupéújdonsága.

Kimondottan rokonszenves, őszinte fickó az AMG Black Series sorozat negyedik tagja. Látványos harci díszével egyértelműen jelzi a külvilág felé, hogy nagyon is komolyak az ambíciói.

Egyáltalán nem látszik a VW Golfon, hogy idén ünnepli ötvenedik születésnapját. A magazinban a modellfrissített GTI Clubsport és a Max Kruse Racing által felkészített GTI Clubsport 24h társaságában emlékeztek meg a kerek évfordulóról.

Harminc éve nyugdíjban a Zöld Pokol legendája 3

Maranellóból még nem gurult ki ennél erősebb utcai sportkocsi. Az 1200 lóerős Ferrari F80 modellben vannak még legek és elsőként alkalmazott megoldások.

Szívómotor, manuális váltó és semmiféle elektronikus asszisztens – mindez 990 kilogramm menetkész tömeggel párosulva. Látványos backdate restomoddal üzen hadat a svájci Sportec AG napjaink általános sportkocsielhízási trendjének.

Az Artura kupéval látványos, könnyű hidat épített a McLaren a hibridek jövője felé vezető úton. Most ezt még azzal tetézte, hogy piacra dobta a nyitott változatot is. Akkor hát nosza, hadd muzsikáljon a menetszél!

Már ebbe is bele lehet szédülni – és ez csak a töredék a Sport Auto legfrissebb számából!

Harminc éve nyugdíjban a Zöld Pokol legendája 4