Franciaország útjain ötvennél is több olyan autó tűnt fel a napokban, amilyeneket a mellékelt fényképeken is láthatsz. A terepkupé vonalai nem teljesen ismeretlenek, a Peugeot 408 és a Citroën C4 X már évekkel ezelőtt bevezette ezt a formátumot a Stellantis-csoportnál.

A DS azonban nem ezekből fejlesztette ki saját újdonságát, hanem az új generációs Peugeot E-3008-asból –  pontosabban az annak alapját adó STLA Medium platformra húzta fel a december folyamán teljes valójában bemutatkozó újoncot.

Államtitokként rejtegeti újdonságát a DS 1

Ennek az architektúrának a leglátványosabb ismertetőjegye az impozáns hatótávolság, és ez itt is érvényesül: az egyelőre meg nem nevezett modell hatótávolsága a gyári becslések szerint eléri a 750 kilométert.

Nem csak a modell nevét nem árulták el, hanem a tengelytávolságát, az országúton mért hatótávolságot, és még néhány olyan részletet, amelynek a természetét sem tudjuk beazonosítani abból a titkosított dokumentumból, amit a sajtó számára elérhetővé tettek:

Államtitokként rejtegeti újdonságát a DS 13

Egy dolog mégis kiderül a közleményből: a DS újoncának a közegellenállási együtthatója kivételesen kedvező, 0,24-es lesz – ez nagyságrendekkel jobb a rokonmodell Peugeot E-3008 0,28-as értékénél, pedig a szabadidőjárművek mezőnyében az sem számít kifejezetten rossz értéknek.

Államtitokként rejtegeti újdonságát a DS 14