Nem igazán hisznek az emberek az autógyártók túlélésében – derült ki egy, az újautó-vásárlók körében végzett, globális felmérésből, mely arra kereste a választ, hogy a gyártók túlélik-e a belső égésű motorok nyugdíjazását, azzal együtt pedig az elektromos hajtásláncokra való átállását, amit az Európai Unió 2035-ig vinne véghez.
A SKIM Group kutatásában megkérdezettek szerint főként az ismertebb, bejáratott márkák lesznek azok, melyek nem tudják majd tartani a lépést az átállásában, ellenben a fiatalabb, eleve elektromos járművek gyártására specializáltak igen, azok közül is inkább a Kínából származókban vagy a kínai háttérrel rendelkezőkben bíznak, vélhetően azért, mert a modern technológiát versenyképes áron kínálják.
Hasonló trend bontakozott ki az amerikai piacon is, ahol a Rivian és a Tesla túlélésére sokkal nagyobb esélyt látnak, mint a Cadillacére, a Chevrolet-ére vagy a Fordéra. Olyannyira, hogy a vásárlók háromnegyede szerint 2030-ban már nem fog létezni a Cadillac.
Ami a teljes sorrendet illeti, annak élén 70%-os súlyozott pontszámmal a Tesla áll: 10-ből 6-an gondolják úgy, hogy az évtized végén „rendkívül jól fog menni” Elon Muskék szekere. A Teslát három kínai gyártó, a NIO, a BYD és az XPeng áll, 60% körüli vagy azt meghaladó értékekkel, megelőzve a Riviant és a Lucid Motorst. Az első tízbe a „régi motorosok” közül az Audi és a Toyota is befért, de itt már 45-46%-os kombinált eredményekről beszélhetünk, míg a BMW és a Mercedes-Benz ki is szorult onnan.
A márkák kombinált, (sikeresség, innováció, fenntarthatóság, vezető szerep szempontjából) súlyozott sorrendje :
| 1. Tesla | 70% |
| 2. NIO | 62% |
| 3. BYD | 62% |
| 4. XPeng | 59% |
| 5. Rivian | 55% |
| 6. Lucid Motors | 53% |
| 7. Polestar | 51% |
| 8. Audi | 46% |
| 9. Toyota | 45% |
| 10. Faraday | 45% |
| 11. BMW | 45% |
| 12. Mercedes-Benz | 43% |
| 13. Fisker | 42% |
| 14. Volkswagen | 38% |
| 15. Volvo | 37% |
| 16. Byton | 37% |
| 17. Hyundai | 36% |
| 18. Ford | 35% |
| 19. Porsche | 34% |
| 20. Kia | 33% |
| 21. DS Automobiles | 26% |
| 22. Chevrolet | 25% |
| 23. Mini | 23% |
| 24. Cadillac | 22% |
| 25. Peugeot | 22% |
| 26. Renault | 22% |
Sikeresség szempontjából azonban nem a Tesla, hanem a BYD és a NIO fogja vinni a prímet, legalábbis a 2363 válaszadó 69%-a szerint, míg a Tesla a 60%-os mutatójával a negyedik helyre, az XPeng mögé szorult, de innováció szempontjából listavezető (79%). Ebben a tekintetben a bejáratott márkák különösen rosszul állnak: a Toyota épphogy top 10-es (44%-kal), míg az Audi, a Hyundai, a Volkswagen, a Mercedes-Benz, a Kia, a BMW, a Ford és a Volvo a 12. helytől lefelé, libasorban követik egymást.
A márkák sorrendje sikeresség szempontjából:
| 1. BYD | 69% | |
| 2. NIO | 69% | |
| 3. XPeng | 62% | |
| 4. Tesla | 60% | |
| 5. Rivian | 58% | |
| 6. Lucid Motors | 55% | |
| 7. Polestar | 52% | |
| 8. Faraday | 49% | |
| 9. Fisker | 47% | |
| 10. Toyota | 44% | |
| 11. Byton | 41% | |
| 12. Audi | 40% | |
| 13. Hyundai | 40% | |
| 14. Volkswagen | 40% | |
| 15. Mercedes-Benz | 38% | |
| 16. Kia | 35% | |
| 17. BMW | 35% | |
| 18. Ford | 35% | |
| 19. Volvo | 34% | |
| 20. DS Automobiles | 27% | |
| 21. Porsche | 26% | |
| 22. Chevrolet | 26% | |
| 23. Peugeot | 24% | |
| 24. Mini | 24% | |
| 25. Renault | 23% | |
| 26. Cadillac | 23% | |
A márkák sorrendje innováció szempontjából:
| 1. Tesla | 79% | |
| 2. BYD | 68% | |
| 3. NIO | 66% | |
| 4. Mercedes-Benz | 65% | |
| 5. Audi | 65% | |
| 6. BMW | 64% | |
| 7. Polestar | 64% | |
| 8. Rivian | 62% | |
| 9. Lucid Motors | 58% | |
| 10. Toyota | 58% | |
| 11. XPeng | 58% | |
| 12. Porsche | 53% | |
| 13. Volvo | 51% | |
| 14. Ford | 48% | |
| 15. Hyundai | 48% | |
| 16. Volkswagen | 48% | |
| 17. Faraday | 48% | |
| 18. Fisker | 47% | |
| 19. Kia | 46% | |
| 20. DS Automobiles | 37% | |
| 21. Mini | 37% | |
| 22. Byton | 36% | |
| 23. Chevrolet | 34% | |
| 24. Cadillac | 31% | |
| 25. Renault | 31% | |
| 26. Peugeot | 31% | |
Fenntarthatóság tekintetében szintén a fiatalabb amerikai és kínai vállalatok fedik le az élmezőnyt, miközben a Toyota a 8., a BMW a 10., míg az Audi csak a 13. helyet foglalja el. Mind a japán, mind a két német márka esetében 35-40% körüliek az értékek, amik lényegesen elmaradnak a lista élén álló XPeng 65%-ától.
A márkák sorrendje fenntarthatóság szempontjából:
| 1. XPeng | 65% | |
| 2. NIO | 60% | |
| 3. Tesla | 56% | |
| 4. BYD | 54% | |
| 5. Rivian | 49% | |
| 6. Lucid Motors | 45% | |
| 7. Polestar | 42% | |
| 8. Toyota | 40% | |
| 9. Byton | 38% | |
| 10. BMW | 35% | |
| 11. Faraday | 35% | |
| 12. Fisker | 34% | |
| 13. Audi | 34% | |
| 14. Volvo | 32% | |
| 15. Hyundai | 31% | |
| 16. Kia | 29% | |
| 17. Volkswagen | 29% | |
| 18. Mercedes-Benz | 26% | |
| 19. Ford | 26% | |
| 20. DS Automobiles | 24% | |
| 21. Chevrolet | 22% | |
| 22. Porsche | 20% | |
| 23. Mini | 18% | |
| 24. Peugeot | 18% | |
| 25. Cadillac | 17% | |
| 26. Renault | 15% | |

