Az év második negyedévében megkezdődik a már eladott ID-szériás, tisztán elektromos Volkswagen modellek átfogó szoftverfrissítése. Ennek keretében egy csomó olyan funkció jelenik meg az autókban, amelyek biztonságosabbá, kényelmesebbé teszik azok használatát. Ezeket a frissítéseket a mostantól gyártásba kerülő ID.3, ID.4 és ID.5 (valamint az utóbbi kettő GTX verziói) alapértelmezésben megkapják.

Utólag fejleszti eladott autóit a Volkswagen 1
Utólag fejleszti eladott autóit a Volkswagen 2

Utólag fejleszti eladott autóit a Volkswagen

Utólag fejleszti eladott autóit a Volkswagen

Utólag fejleszti eladott autóit a Volkswagen 35
Utólag fejleszti eladott autóit a Volkswagen 36
Utólag fejleszti eladott autóit a Volkswagen 37
Utólag fejleszti eladott autóit a Volkswagen 38
Utólag fejleszti eladott autóit a Volkswagen 39
Utólag fejleszti eladott autóit a Volkswagen 40
Utólag fejleszti eladott autóit a Volkswagen 41
Utólag fejleszti eladott autóit a Volkswagen 42
Utólag fejleszti eladott autóit a Volkswagen 43
Utólag fejleszti eladott autóit a Volkswagen 44
Utólag fejleszti eladott autóit a Volkswagen 45
Utólag fejleszti eladott autóit a Volkswagen 46
Utólag fejleszti eladott autóit a Volkswagen 47
Utólag fejleszti eladott autóit a Volkswagen 48
Utólag fejleszti eladott autóit a Volkswagen 49
Utólag fejleszti eladott autóit a Volkswagen 50
Utólag fejleszti eladott autóit a Volkswagen 51
Utólag fejleszti eladott autóit a Volkswagen 52
Utólag fejleszti eladott autóit a Volkswagen 53
Utólag fejleszti eladott autóit a Volkswagen 54
Utólag fejleszti eladott autóit a Volkswagen 55
Utólag fejleszti eladott autóit a Volkswagen 56
Utólag fejleszti eladott autóit a Volkswagen 57
Utólag fejleszti eladott autóit a Volkswagen 58
Utólag fejleszti eladott autóit a Volkswagen 59
Utólag fejleszti eladott autóit a Volkswagen 60
Utólag fejleszti eladott autóit a Volkswagen 61
Utólag fejleszti eladott autóit a Volkswagen 62
Utólag fejleszti eladott autóit a Volkswagen 63
Utólag fejleszti eladott autóit a Volkswagen 64
Utólag fejleszti eladott autóit a Volkswagen 65
Utólag fejleszti eladott autóit a Volkswagen 66
Fotó megosztása:

Komoly ugrást hoz a 3.0-s ID-szoftver. A legfontosabb talán, hogy mostantól a félautonóm Travel Assist funkció (amely a sebesség mellett az irányt is tartja) képes a felhőből lehívott közösségi adatok alapján tájékozódni. Feltételezve, hogy a kiválasztott úton más, azonos szoftverrel felszerelt járművek is jártak előttünk, a funkció figyelembe veszi azoknak az autóknak a nyomvonalát, így akkor is képes az úton tartani a járművet, ha az útnak csupán az egyik oldalán található felfestés, és felezővonal sincs. Szintén újdonság a félig automatikus sávváltás az autópályán, amelyet a vezetőnek kell kezdeményeznie (az irányjelző működtetésével), de az autó önállóan hajtja azt végre.

Utólag fejleszti eladott autóit a Volkswagen 67

A Park Assist Plus funkció a párhuzamos és merőleges parkolási manővereket nem csak az elejétől képes végrehajtani, hanem arra is alkalmas, hogy befejezze azokat, ha elakadunk közben. Szintén újdonság a nyomvonal-memória: a rendszerrel megjegyeztethetünk bizonyos manővereket, amiket aztán automatikusan végrehajt – például így tud beállni állandó parkolóhelyünkre a munkahelyen vagy otthon.

Utólag fejleszti eladott autóit a Volkswagen 68

A harmadik újdonság a több síkban vetítő head-up kijelző – ehhez értelemszerűen nem csak szoftverfrissítésre, hanem megfelelő projektorrendszerre is szükség van. A lényeg, hogy egy sor információt – például a navigációs utasításokat – nem közvetlenül a vezető elé vetíti ki a rendszer: ezek úgy jelennek meg, mintha kb. 10 méterrel előttünk (azaz kétautónyi távolságban) lennének, így a szemnek nem kell átfókuszálnia az adatok leolvasásához.

Utólag fejleszti eladott autóit a Volkswagen 69

A nagyobbik, 77 kWh-os akkumulátort is továbbfejlesztették. Egyrészt mostantól 125 helyett 135 kW-tal tölthető, másrészt átdolgozták a hőgazdálkodását, ami a töltésfelvétel mellett a hatótávolságot, illetve az energiafogyasztást is pozitívan befolyásolja. Újdonság az a funkció, amellyel az akkumulátor nem tölthet 80% fölé, így biztosítva annak maximális élettartamát.

Utólag fejleszti eladott autóit a Volkswagen 70