A tavaly bemutatott Audi A6 Sportback e-tron concept után most itt az ingolstadti márka leendő elektromos nagyautójának második verziója: az elmaradhatatlan kombi.

Elektromos óriáskombit mutatott be az Audi 1
Elektromos óriáskombit mutatott be az Audi 2

Elektromos óriáskombit mutatott be az Audi

Elektromos óriáskombit mutatott be az Audi

Elektromos óriáskombit mutatott be az Audi 32
Elektromos óriáskombit mutatott be az Audi 33
Elektromos óriáskombit mutatott be az Audi 34
Elektromos óriáskombit mutatott be az Audi 35
Elektromos óriáskombit mutatott be az Audi 36
Elektromos óriáskombit mutatott be az Audi 37
Elektromos óriáskombit mutatott be az Audi 38
Elektromos óriáskombit mutatott be az Audi 39
Elektromos óriáskombit mutatott be az Audi 40
Elektromos óriáskombit mutatott be az Audi 41
Elektromos óriáskombit mutatott be az Audi 42
Elektromos óriáskombit mutatott be az Audi 43
Elektromos óriáskombit mutatott be az Audi 44
Elektromos óriáskombit mutatott be az Audi 45
Elektromos óriáskombit mutatott be az Audi 46
Elektromos óriáskombit mutatott be az Audi 47
Elektromos óriáskombit mutatott be az Audi 48
Elektromos óriáskombit mutatott be az Audi 49
Elektromos óriáskombit mutatott be az Audi 50
Elektromos óriáskombit mutatott be az Audi 51
Elektromos óriáskombit mutatott be az Audi 52
Elektromos óriáskombit mutatott be az Audi 53
Elektromos óriáskombit mutatott be az Audi 54
Elektromos óriáskombit mutatott be az Audi 55
Elektromos óriáskombit mutatott be az Audi 56
Elektromos óriáskombit mutatott be az Audi 57
Elektromos óriáskombit mutatott be az Audi 58
Elektromos óriáskombit mutatott be az Audi 59
Elektromos óriáskombit mutatott be az Audi 60
Fotó megosztása:

Az Avant e-tron concept (amely a gyár ígérete szerint közel áll a leendő sorozatgyártású modellhez) ugyanakkora, mint csapott hátú rokona: 496 centiméteres karosszériája 196 cm széles és 144 cm magas. A legfontosabb méretadatot, a csomagtartó térfogatát nem közölte az Audi – alighanem azért, mert egyelőre csak formatanulmányról van szó, a belső térről ugyanúgy nem esett szó, mint a Sportback esetében.

Elektromos óriáskombit mutatott be az Audi 61

Annál inkább a technológiai részletekről, hiszen azokkal lehet igazán vonzóvá tenni egy elektromos autót. Nos, a 800 voltos elektromos hálózat, a 270 kW-os töltési teljesítmény, a 100 kW-os akkucsomag és az akár 700 kilométeres hatótávolság (WLTP) jól hangzik. Mindössze 10 percnyi töltéssel 300 kilométerrel növelhetjük meg a hatótávolságot. 5%-ról 25 perc alatt érhetjük el a 80%-os töltöttségi szintet.

Míg a Sportback közegellenállási együtthatója 0,22, az Avant a hosszú tetővonal miatt valamivel kevéssé áramvonalas, de a 0,24-es érték még mindig nagyon kedvező. Elöl öt lengőkaros, hátul több lengőkaros a felfüggesztés, a komfortról adaptív csillapítás és légrugózás gondoskodik.

Elektromos óriáskombit mutatott be az Audi 62

A világítástechnika ismét csak megegyezik az A6 Sportback e-tron tanulmányautónál megismerttel: a rendszer többek között LED-es projektorok segítségével vetít figyelmeztető jelzéseket az autó mellett és előtt az aszfaltra, míg a digitális mátrix LED-fényszóró akár kivetítőként is szolgálhat – amíg például a töltőn lóg az autó, az utasok videójátékot játszhatnak a fedélzeten, aminek a képe nem a központi kijelzőn jelenik meg, hanem az autó előtt, hatalmas méretben kivetítve (már csak megfelelő méretű és minőségű falfelület kell hozzá).

Elektromos óriáskombit mutatott be az Audi 63

Az A6 e-tron tanulmányokkal bevezetett PPE platformra nem csak hátsó-, de összkerékhajtású modellek is épülhetnek – ebben az esetben értelemszerűen tengelyenként külön-külön villanymotor dolgozik majd. A most leleplezett tanulmány is ilyen, két villanymotorja összesen 469 lóerőt (350 kW) ad le, ez a verzió nem egészen 4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. A szerényebben motorizált verziók sem lesznek azonban kifejezetten lomhák, az Audi minden verziónál 7 másodpercen belüli gyorsulást prognosztizál.

Ha videón is megnéznéd az Audi elektromos óriáskombiját, kattints ide!