A Precept formajegyeit alkalmazza a Polestar egyedi, ragasztott alumínium platformra épülő tanulmányautója, az O2. Találó a név, hiszen kabrióról van szó, amelynek 2+2 üléses utasterét átjárja az oxigén – pláne, mert akkumulátoros elektromos hajtáslánca miatt használat közben nem is szennyezi a légkört.

Elektromos kabrió készült Svédországban 1
Elektromos kabrió készült Svédországban 2

Elektromos kabrió készült Svédországban

Elektromos kabrió készült Svédországban

Elektromos kabrió készült Svédországban 29
Elektromos kabrió készült Svédországban 30
Elektromos kabrió készült Svédországban 31
Elektromos kabrió készült Svédországban 32
Elektromos kabrió készült Svédországban 33
Elektromos kabrió készült Svédországban 34
Elektromos kabrió készült Svédországban 35
Elektromos kabrió készült Svédországban 36
Elektromos kabrió készült Svédországban 37
Elektromos kabrió készült Svédországban 38
Elektromos kabrió készült Svédországban 39
Elektromos kabrió készült Svédországban 40
Elektromos kabrió készült Svédországban 41
Elektromos kabrió készült Svédországban 42
Elektromos kabrió készült Svédországban 43
Elektromos kabrió készült Svédországban 44
Elektromos kabrió készült Svédországban 45
Elektromos kabrió készült Svédországban 46
Elektromos kabrió készült Svédországban 47
Elektromos kabrió készült Svédországban 48
Elektromos kabrió készült Svédországban 49
Elektromos kabrió készült Svédországban 50
Elektromos kabrió készült Svédországban 51
Elektromos kabrió készült Svédországban 52
Elektromos kabrió készült Svédországban 53
Elektromos kabrió készült Svédországban 54
Fotó megosztása:

A mérnökök nem túrakabriót, hanem roadstert építettek, a márka motorsportos előéletéhez híven. A feszes futómű, a minimális oldaldőlés és a már említett, ragasztott alumínium vázszerkezetből adódó, extrém csavarodási szilárdság pontos, közvetlen vezethetőséget ígér.

Kiemelt figyelmet szenteltek az aerodinamikai jellemzőknek: integrált légcsatornák vezetik el a menetszelet a kerekek és az oldalfalak mellett, a hátsó lámpatestek pedig légterelőként csökkentik az örvénylést a jármű mögött.

Elektromos kabrió készült Svédországban 55

A Polestar O2 utasterében minden puha szerkezeti és burkolóelem ugyanabból a nyersanyagból: újrahasznosított poliészterből készült – de persze más és más gyártási eljárással. Ez egyszerűbbé teszi a későbbi újrahasznosítást, és elősegíti a körkörös gazdaságot, arról nem is szólva, hogy csökkenti a tömeget és a hulladék mennyiségét.

A vázszerkezet különböző pontjain szintén találunk újrahasznosított alumíniumelemeket. Ezeket minőségük szerint címkézték, ami elősegíti későbbi újrahasznosításukat, illetve megakadályozza, hogy a kiváló minőségű alumíniumot bekeverjék az egyszerűbb jellemzőkkel bíró alumíniumok közé.

Elektromos kabrió készült Svédországban 56

A Polestar O2 nemcsak a környezetre, hanem a társadalmi trendekre is odafigyel. Az autóhoz egy kameradrón is tartozik, amellyel menet közben készíthetünk felvételeket az autóról. Az utastér mögötti, szélcsendes területről akár menet közben is felszállhat (90 km/óráig) a drón, a vezető pedig választhat a hangulatos és sportos felvételi módok közül. A drón automatikusan tér vissza az autóhoz, a felvétel a fedélzeti 15 colos érintőképernyőn megtekinthető, megvágható, és meg is osztható – persze, csak álló autónál.

Elektromos kabrió készült Svédországban 57

A Polestar a következő három évben három új modellt kíván piacra bocsátani, amelyekben „fokozatosan megvalósítja a tanulmányautók megoldásait”. Ha az O2-ből csak a nyitható tető valósul meg, már boldogok leszünk.