Évente akár 60 ezer autó eladását tervezi a Fisker Európában. Az amerikai márka Angliában már tavaly létrehozta regionális cégközpontját, majd Münchenben irodát nyitott, és ugyanitt hamarosan elkészül első élményközpontja is. Ezt követően pedig további európai országokban is megveti a lábát a cég.

Európába jön a rengeteg ablakú terepjáró 1
Európába jön a rengeteg ablakú terepjáró 2

Európába jön a rengeteg ablakú terepjáró

Európába jön a rengeteg ablakú terepjáró

Európába jön a rengeteg ablakú terepjáró 8
Európába jön a rengeteg ablakú terepjáró 9
Európába jön a rengeteg ablakú terepjáró 10
Európába jön a rengeteg ablakú terepjáró 11
Európába jön a rengeteg ablakú terepjáró 12
Fotó megosztása:

A “hamarosan” persze relatív, hiszen az autót még nem is gyártják: az első példányok majd valamikor novemberben gördülnek le a gyártósorról, Amerikában és Európában egyaránt. Itt is gyártani ugyanis fogják az autót, méghozzá egy szénsemleges osztrák üzemben. A fent említett, müncheni értékesítési és élményközpont, illetve a londoni főhadiszállás mellett további európai nagyvárosokban is meg szeretnék vetni a lábukat.

Európába jön a rengeteg ablakú terepjáró 13

Az ötszemélyes Ocean kiviteltől függően 400-560 kilométert tud majd megtenni egy feltöltéssel, lesz egy- és kétmotoros változata, a legerősebb verzió 540 lóerővel és négy másodperc körüli 0-100 km/óra gyorsulással igyekszik meggyőzni a vevőket. A modell olyan különleges funkciókat kínál majd, mint a 90 fokban elforgatható, gigantikus méretű (17,1 colos) központi érintőképernyő, vagy az, hogy a szélvédője kivételével minden ablaka – beleértve a panoráma tetőt és a hátsó szélvédőt is – teljesen lehúzható – legalábbis a prototípus esetében még így volt, a tavaly ősszel bemutatott, előszériás példánynál szintén, a sorozatgyártású verziónál pedig majd meglátjuk.

Európába jön a rengeteg ablakú terepjáró 14