Az Aston Martin úgy érezte, jóval több van a DBX 4,0 literes V8-as turbómotorjában, mint az az 550 lóerő és 700 Nm, amivel eddig kiszúrták ügyfeleik szemét. A blokkot ezért új turbófeltöltővel szerelték el, és áthangolták a vezérlését, ami 707 lóerőre és 900 Nm-re (mindkettő +28,5%) emelte az értékeket.

Új brutál-terepjáró született Európában 1
Új brutál-terepjáró született Európában 2

Új brutál-terepjáró született Európában

Új brutál-terepjáró született Európában

Új brutál-terepjáró született Európában 21
Új brutál-terepjáró született Európában 22
Új brutál-terepjáró született Európában 23
Új brutál-terepjáró született Európában 24
Új brutál-terepjáró született Európában 25
Új brutál-terepjáró született Európában 26
Új brutál-terepjáró született Európában 27
Új brutál-terepjáró született Európában 28
Új brutál-terepjáró született Európában 29
Új brutál-terepjáró született Európában 30
Új brutál-terepjáró született Európában 31
Új brutál-terepjáró született Európában 32
Új brutál-terepjáró született Európában 33
Új brutál-terepjáró született Európában 34
Új brutál-terepjáró született Európában 35
Új brutál-terepjáró született Európában 36
Új brutál-terepjáró született Európában 37
Új brutál-terepjáró született Európában 38
Fotó megosztása:

A klasszikus automata sebességváltót szintén új kilencfokozatú, olajfürdős, dupla kuplungos sebességváltóra cserélték. Ez a változtatás a rövidebb végáttétellel együtt 3,3 másodpercre csökkentette a 0-100 km/óra gyorsulás szintidejét.

A tengely közötti nyomaték megosztása továbbra is teljesen automatikus, a motorteljesítmény akár 100%-a hátra vihető, az elektronikus részlegesen önzáró hátsó differenciálművet megerősítették. A keréktárcsák már alaphelyzetben is 22 colosak, de akár 23-as is kérhető, ami még pontosabb kormányreakciókat eredményez.

Új brutál-terepjáró született Európában 39

A légrugózás alapvető felépítése nem változott, de működését áthangolták. Újak a lengéscsillapítók, keményebb lett a kormányrásegítés, és minden irányban csillapították a karosszéria kilengéseit. Vadonatújak a szériakivitelben beépített karbon-kerámia fékek, amelyek elöl 42, hátul 39 centiméteres tárcsákkal, és minden keréknél hatdugattyús nyergekkel dolgoznak.

Új brutál-terepjáró született Európában 40

Változott a DBX üzemmódjainak a tartalma, GT Sport és Sport+ üzemben például rajtautomatika segíti a dinamikus elindulást, az ESP hangolását a módosult teljesítményleadáshoz igazították. A menetdinamikát befolyásoló legfontosabb beállítások – az ESP, a futómű-szabályozás, a kézi sebességváltás és az aktív kipufogó – külön kapcsolót kaptak a középkonzolon. A sebességváltó mostantól kézi üzemmódban a leszabályzási határon sem vált fel, hanem tartja a fokozatot.

Új brutál-terepjáró született Európában 41

A módosított tartalomhoz illően változott a DBX megjelenése: a hűtőmaszk nem csak nagyobb lett, de vízszintes rácsai kettőzött kialakítást kaptak. Új a nappali fény rajzolata, átdolgozták a légbeömlő nyílásokat (kell a hűtés a fékeknek!), valamint légterelő peremet kapott az első lökhárító. Vaskosabbak a küszöbök, hátul a meghosszabbított tetőszárny és megnövelt felületű dupla diffúzor segít stabilizálni az autót. Kipufogóvégcsőből négy darabot számolunk, a kerekek mögött légkivezető nyílásokat alakítottak ki.

Új brutál-terepjáró született Európában 42

Akármilyen kemény legény a DBX707, kényezteti az utasait. Az ajtók például csillapítva csukódnak, az alapértelmezett sportülések felár nélkül komfort-fotelekre cserélhetők. Kárpitozásból és kidolgozásból háromféle csomag áll rendelkezésre, a legfelső szinten a márka logójával hímzett fejtámaszokat, kontasztos ülésbetétet és perforált háttámlát kapunk. A kapcsolók sötét krómozásúak, de kérhető fényes króm- vagy nyers karbonfelület is. A zongoralakk fabetétek kérésre szénszálas panelekre, illetve bronzszínű fémhálós dekorra cserélhetők.

Új brutál-terepjáró született Európában 43

Az Aston Martin DBX707 árát egyelőre nem közölték. A gyártás még ebben a negyedévben megkezdődik, az első ügyfelek 2022 második negyedévében vehetik át autójukat.