Az új Kia Niro környezetet kímélő, ötletes megoldásairól és formai részleteiről korábban már részletesen beszámoltunk. A most közzétett információk még mindig hiányosak, de több, mint a semmi – kár, hogy fotóból egyetlen újat mellékelt csupán a Kia.

A Niro ugyanúgy háromféle villamosított hajtáslánccal lesz elérhető, mind eddig. A plug-in hibrid és a tisztán elektromos modellek részleteiről a piaci bevezetést megelőzően ad ki információt a gyár, de a full hibrid verzióról már most elárulták a tudnivalókat. Hogy ez mikor lesz, egyelőre nem tudni; a hibrid modell belpiacos értékesítése már januárban megkezdődik, az exportpiacokon később, de még 2022-ben jelenik meg az új Niro HEV.

Együtt él környezetével az új Kia Niro 1
Együtt él környezetével az új Kia Niro 2

Együtt él környezetével az új Kia Niro

Együtt él környezetével az új Kia Niro

Együtt él környezetével az új Kia Niro 12
Együtt él környezetével az új Kia Niro 13
Együtt él környezetével az új Kia Niro 14
Együtt él környezetével az új Kia Niro 15
Együtt él környezetével az új Kia Niro 16
Együtt él környezetével az új Kia Niro 17
Együtt él környezetével az új Kia Niro 18
Együtt él környezetével az új Kia Niro 19
Együtt él környezetével az új Kia Niro 20
Fotó megosztása:

Az alapot egy 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses benzinmotor adja, amelynek továbbfejlesztették a hűtési rendszerét, csökkentették a belső súrlódását, valamint tökéletesítették az égési folyamatot – összességében a minél jobb hatásfok irányába tolták a motort. A csúcsteljesítmény így mindössze 105 LE, ellenben a forgatónyomaték 144 Nm. A villanymotor legnagyobb teljesítménye 32 kW, a hajtáslánc kombinált csúcsteljesítménye 141 LE. A hatfokozatú, dupla kuplungos váltóval társított egység átlagfogyasztása a koreai szabványos mérések szerint 4,8 liter/100 km. Segít a takarékos üzemben aa 0,29-es közegellenállási együttható is.

A Kia Niro új padlólemezre épül, és ezzel együtt nagyobb is lett. A pontos méreteket az alábbi táblázatban találod. A Kia minden centiméterért, minden deciliterért megküzdött: a 12 V-os akkumulátort például áthelyezték a hátsó ülések alá, a nagyfeszültségű hajtóakkumulátor mellé, ezzel 436-ról 451 literre nőtt a csomagtartó kapacitása.

Együtt él környezetével az új Kia Niro 21

  Új Kia Niro Előző Kia Niro Változás
Hosszúság (mm) 4420 4355 +65
Szélesség (mm) 1825 1805 +20
Magasság (mm) 1545 1535 +10
Tengelytáv (mm) 2720 2700 +20

A jobb térérzethez az első ülések helytakarékos vázszerkezete és a keskeny fejtámaszok is hozzájárulnak. Az első utasülés gombnyomásra pihenő pozícióba billen, az első üléseket nem csak tárolórekesszel, de USB-töltőaljzatokkal is felszerelték.

Az utastér nem csak tágasabb, de kellemesebb hely is lett: igényes, környezetbarát anyagok veszik körbe az utasokat, a felületek háromféle árnyalatban választhatók, a világítás 74 különböző szín között váltogathat. Az aszimmetrikus műszerfalon a kezelőszervek, a 10 colos digitális műszeregység és a 10,25 colos digitális kijelző elhelyezése az egyszerű kezelhetőséget támogatja. A váltókart irányválasztó tárcsa helyettesíti, a padlókonzoli tárolórekesz átrendezhető, és egyben dupla pohártartóként is szolgál, mellette vezeték nélküli telefontöltő polcot is találunk.

Együtt él környezetével az új Kia Niro 22

A kontrasztos tetőlemez ma már elcsépelt (bár még mindig hatásos) stíluselem, ezért a Kia Niro vevői a C-oszlopot kérhetik eltérő fényezéssel: összesen hatféle szín közül választhatnak.

A Kia Niro nagy újdonsága a zöld zóna üzemmód: az autó automatikusan felismeri, ha bizonyos előre meghatározott helyek (pl. lakónegyedek, iskolák, kórházak) közelében halad, és ilyenkor elektromos üzemre kapcsol át. Ilyen zónákat a vezető maga is beprogramozhat.

A regeneratív fékrendszer is hasonlóan okos: navigációs adatok és a radarok mérései alapján mindig optimális mértékű energia-visszanyerést ér el, finom, egyenletes lassulás mellett.

Együtt él környezetével az új Kia Niro 23

A mérnökök lecserélték a futóművet és a kormányművel is. Elöl MacPherson rugóstagok, hátul négy lengőkaros felfüggesztés dolgozik, a hangolás a pontos, közvetlen vezethetőséget támogatja, nem feledkezve meg a rugózási kényelemről sem. A motor- és útzajokat extra hangszigetelés tartja távol az utastértől.

Az új generációs padlólemez szerkezeti szilárdsága mellett modern vezetőtámogató funkciók is javítják a modell biztonságát; az autó érzékeli például, ha szemből vagy bármely oldalról olyan jármű közelít, amely keresztezni fogja a Niro útvonalát, és lassít, hogy elkerülje az ütközést.

Együtt él környezetével az új Kia Niro 24

Parkolni akár vezető nélkül is képes a Kia, bár nem teljesen magától: a parancsot gazdájának kell kiadnia a távirányítóról. Kulcs egyébként nem is kell a kocsihoz, a tulajdonost mobiltelefonjáról is tudja azonosítani a jármű, illetve ha akarjuk, otthonunk okoseszközeit is vezérelhetjük a kocsiból. Az első és hátsó fedélzeti kamerák is rá vannak kötve a kommunikációs hálóra, így akár otthon, akár mobiltelefonról megnézhetjük a felvett videókat. Hasonló funkció a Valet üzemmód, amikor nyomon követhetjük a jármű mozgását, ha kölcsönadtuk azt valakinek, vagy szervizben hagytuk.

Együtt él környezetével az új Kia Niro 25