Az eredeti Chrysler Airflow a világ egyik első áramvonalas autója volt, amely közel kilencven éve forradalmasította az autótervezést. Modern utódja a márka első villanyautójaként kíván bevonulni a történelembe: a Chrysler ugyanis azt tervezi, hogy 2028-tól, azaz hat éven belül kizárólag akkumulátoros elektromos járműveket gyárt.

21 fotó

A márka első villanyautója majd csak 2025-ben kerül piacra, így az Airflow bátran vállalhat sokat és ígérhet még többet. Ilyen a 2024-től bevezetésre kerülő STLA informatikai platform, amely fejlett járművezérlést, kezelőfelületet és önvezető képességeket kínál, mindezt teljes egészében vezeték nélkül (OTA) frissíthető szoftverekkel, és ezáltal szabadon bővíthető funkcionalitással.

Már a Chryslernek is van (lesz) villanyautója 6

Az Airflow tanulmányautó ennek megfelelően többrétegű grafikus megjelenítést kínál, amely személyre szabható, csoportosított formátumban tálalja az információkat, és amelyben az egyes képernyők tartalma egyszerűen megosztható a többi utassal. Minden egyes üléshez beépített kamera tartozik, amelyen keresztül az utasok interaktív módon csatlakozhatnak a világhálóra – magyarul videohívásokban –, konferenciákban vehetnek részt. A rendszerbe online vásárlási / fizetési platformot is integráltak.

Már a Chryslernek is van (lesz) villanyautója 7

Ami a klasszikus autóipari értékeket illeti, a Chrysler Airflow Concept megújuló, újrahasznosítható anyagokból, környezetbarát gyártási folyamatok során készült. Hajtásáról tengelyenként egy-egy 150 kW (204 LE) teljesítményű villanymotor gondoskodik, de elvileg erősebb villanymotorok is beépíthetők. A karosszéria két végében elhelyezett motoroknak köszönhetően tágas a belső tér. Az akkumulátorcsomag egyszeri feltöltésével 560-640 kilométert lehet megtenni.

Már a Chryslernek is van (lesz) villanyautója 8

Az eredeti Chrysler Airflow legerősebb ütőkártyája a soha nem látott, áramvonalas formaterv volt. A modern utód dizájnjában nincs semmi forradalmi, és közegellenállási együtthatóját sem közölte a gyártó. Megjelenését az elöl és hátul a karosszéria teljes szélességében futó fénycsík határozza meg, amely nem csak a nyitást és zárást kíséri fényjátékkal, de a töltést is világítva jelzi.

Már a Chryslernek is van (lesz) villanyautója 9

Az utastérben sötét üvegfelületeken kapott helyet a technológiai tartalom, a lendületes rajzolatú felületeket kristályszerűen kialakított kezelőszervek tagolják. Az Airflow nem mentes az állati eredetű bőröktől, viszont legalább a szövetkárpitok és padlószőnyegek újrahasznosított anyagokból készültek. A keskeny vázú ülések központi tartószerkezete még jobb helykínálatot biztosít az utasoknak.

Már a Chryslernek is van (lesz) villanyautója 10