Az eredeti Chrysler Airflow a világ egyik első áramvonalas autója volt, amely közel kilencven éve forradalmasította az autótervezést. Modern utódja a márka első villanyautójaként kíván bevonulni a történelembe: a Chrysler ugyanis azt tervezi, hogy 2028-tól, azaz hat éven belül kizárólag akkumulátoros elektromos járműveket gyárt.

Már a Chryslernek is van (lesz) villanyautója 1
Már a Chryslernek is van (lesz) villanyautója 2

Már a Chryslernek is van (lesz) villanyautója

Már a Chryslernek is van (lesz) villanyautója

Már a Chryslernek is van (lesz) villanyautója 24
Már a Chryslernek is van (lesz) villanyautója 25
Már a Chryslernek is van (lesz) villanyautója 26
Már a Chryslernek is van (lesz) villanyautója 27
Már a Chryslernek is van (lesz) villanyautója 28
Már a Chryslernek is van (lesz) villanyautója 29
Már a Chryslernek is van (lesz) villanyautója 30
Már a Chryslernek is van (lesz) villanyautója 31
Már a Chryslernek is van (lesz) villanyautója 32
Már a Chryslernek is van (lesz) villanyautója 33
Már a Chryslernek is van (lesz) villanyautója 34
Már a Chryslernek is van (lesz) villanyautója 35
Már a Chryslernek is van (lesz) villanyautója 36
Már a Chryslernek is van (lesz) villanyautója 37
Már a Chryslernek is van (lesz) villanyautója 38
Már a Chryslernek is van (lesz) villanyautója 39
Már a Chryslernek is van (lesz) villanyautója 40
Már a Chryslernek is van (lesz) villanyautója 41
Már a Chryslernek is van (lesz) villanyautója 42
Már a Chryslernek is van (lesz) villanyautója 43
Már a Chryslernek is van (lesz) villanyautója 44
Fotó megosztása:

A márka első villanyautója majd csak 2025-ben kerül piacra, így az Airflow bátran vállalhat sokat és ígérhet még többet. Ilyen a 2024-től bevezetésre kerülő STLA informatikai platform, amely fejlett járművezérlést, kezelőfelületet és önvezető képességeket kínál, mindezt teljes egészében vezeték nélkül (OTA) frissíthető szoftverekkel, és ezáltal szabadon bővíthető funkcionalitással.

Már a Chryslernek is van (lesz) villanyautója 45

Az Airflow tanulmányautó ennek megfelelően többrétegű grafikus megjelenítést kínál, amely személyre szabható, csoportosított formátumban tálalja az információkat, és amelyben az egyes képernyők tartalma egyszerűen megosztható a többi utassal. Minden egyes üléshez beépített kamera tartozik, amelyen keresztül az utasok interaktív módon csatlakozhatnak a világhálóra – magyarul videohívásokban –, konferenciákban vehetnek részt. A rendszerbe online vásárlási / fizetési platformot is integráltak.

Már a Chryslernek is van (lesz) villanyautója 46

Ami a klasszikus autóipari értékeket illeti, a Chrysler Airflow Concept megújuló, újrahasznosítható anyagokból, környezetbarát gyártási folyamatok során készült. Hajtásáról tengelyenként egy-egy 150 kW (204 LE) teljesítményű villanymotor gondoskodik, de elvileg erősebb villanymotorok is beépíthetők. A karosszéria két végében elhelyezett motoroknak köszönhetően tágas a belső tér. Az akkumulátorcsomag egyszeri feltöltésével 560-640 kilométert lehet megtenni.

Már a Chryslernek is van (lesz) villanyautója 47

Az eredeti Chrysler Airflow legerősebb ütőkártyája a soha nem látott, áramvonalas formaterv volt. A modern utód dizájnjában nincs semmi forradalmi, és közegellenállási együtthatóját sem közölte a gyártó. Megjelenését az elöl és hátul a karosszéria teljes szélességében futó fénycsík határozza meg, amely nem csak a nyitást és zárást kíséri fényjátékkal, de a töltést is világítva jelzi.

Már a Chryslernek is van (lesz) villanyautója 48

Az utastérben sötét üvegfelületeken kapott helyet a technológiai tartalom, a lendületes rajzolatú felületeket kristályszerűen kialakított kezelőszervek tagolják. Az Airflow nem mentes az állati eredetű bőröktől, viszont legalább a szövetkárpitok és padlószőnyegek újrahasznosított anyagokból készültek. A keskeny vázú ülések központi tartószerkezete még jobb helykínálatot biztosít az utasoknak.

Már a Chryslernek is van (lesz) villanyautója 49