Nemrég a Mercedes-Benz levélben értesítette ügyfeleit arról, hogy különösen óvatosan használják autóikat, mert egy műszaki gond miatt kigyulladhatnak. A levél eljutott német lapokhoz, amelyeknek 2022. január 4-én az autógyár megerősítette annak hitelességét. A hiba az OM654 és OM 656 kódjelű négy-, illetve hathengeres dízelmotorokat érinti. 

Az értesítésben arra is kitérnek, hogy visszahívás végrehajtására egyelőre nincs lehetőség, alkatrészhiány miatt. Úgy tudni, a Covid-járvány miatt a beszállítóktól nem áll rendelkezésre ennyi új alkatrész. A meghibásodás okát is részletezték: a vákuumvezérlésű vízpumpában a vákuumrendszer és a hűtőfolyadék-rendszer között szivárgás lehet, emiatt hűtőközeg juthat a vákuumos vezérlőrendszerbe. A bejutó hűtőfolyadék korrodálhatja az elektromos átkapcsoló szelepet. Ezt a rozsdásodást hívja a gyár eufemisztikusan elektrokémiai reakciónak, aminek következtében egyes alkatrészek felhevülhetnek, így “nem teljesen zárható ki a tűzveszély”.

A Mercedes-Benz anyavállalata, a Daimler azt javasolja, hogy érintett ügyfelei a lehető legkevesebbet vagy inkább ne is használják autóikat, amíg a javítás nem történik meg. Amennyiben a fent említett hibát észlelik a tulajdonosok, azonnal fel kell venniük a kapcsolatot a legközelebbi márkaszervizzel. A német Bild információi szerint világszerte 800 000 jármű érintett, az alábbi modellek közül kerülnek ki:

  • GLE/GLS (167-es gyári kódú padlólemez)
  • C-osztály (205 platform, 2014-2021)
  • E-osztály (2016 után, 213-as Baumuster)
  • S-osztály (222 platform, 2013-2021)
  • S-osztály (223 platform, 2021-től)
  • E-osztály Coupe/Convertible (238 platform)
  • GLC (253 platform)
  • CLS (257 platform)
  • G-osztály (463 platform)

A tervek szerint egy, a vákuumrendszerben lévő váltószelep cseréjével és szoftverfrissítéssel orvosolják majd a hibát, az első járművek még januárban sorra kerülhetnek. Úgy tűnik fel, hogy a márka kompakt autóit (egyelőre?) nem érinti a visszahívás, mert ezekben az OM654-es motor keresztmotoros, OM654q jelű változata működik, míg a visszahívott típusokban a hosszmotoros beépítésre tervezett négyhengeres található.

A baj nem jár egyedül: ugyanezen a napon egy másik visszahívást is közzétettek, amelyben szintén rengeteg, 2016 és 2020 között gyártott, ám benzinmotoros Mercedes érintett, és amelyben szintén tűzveszélyről van szó. Itt azonban a hiba forrása prózaibb: a közös nyomócső és a befecskendezők közötti tömítés megsérülhet, és üzemanyag szivároghat a motortér forró elemeire.

A hiba jóformán a teljes modellpalettát (AMG GT, AMG GT 4 ajtós Coupe, A-osztály, B-osztály, CLA, CLS, C-osztály, E-osztály (szedán, kombi, kupé és kabrió), GLA, GLB, GLC, GLE, GLS, G-osztály, SL, S-osztály (szedán, kupé és kabrió) érinti.