Az 1964-es eredeti után most ismét van 695 Esseesse, amelynek sportosságot célzó megoldásai egyben nagyon elegánsak is – mint például az alumínium motorházfedél, amely nem egyszerűen csökkenti a tömeget, hanem a tömegeloszlást is megváltoztatja.

Teljesen eldurvult az apró sportkocsi 1
Teljesen eldurvult az apró sportkocsi 2

Teljesen eldurvult az apró sportkocsi

Teljesen eldurvult az apró sportkocsi

Teljesen eldurvult az apró sportkocsi 23
Teljesen eldurvult az apró sportkocsi 24
Teljesen eldurvult az apró sportkocsi 25
Teljesen eldurvult az apró sportkocsi 26
Teljesen eldurvult az apró sportkocsi 27
Teljesen eldurvult az apró sportkocsi 28
Teljesen eldurvult az apró sportkocsi 29
Teljesen eldurvult az apró sportkocsi 30
Teljesen eldurvult az apró sportkocsi 31
Teljesen eldurvult az apró sportkocsi 32
Teljesen eldurvult az apró sportkocsi 33
Teljesen eldurvult az apró sportkocsi 34
Teljesen eldurvult az apró sportkocsi 35
Teljesen eldurvult az apró sportkocsi 36
Teljesen eldurvult az apró sportkocsi 37
Teljesen eldurvult az apró sportkocsi 38
Teljesen eldurvult az apró sportkocsi 39
Teljesen eldurvult az apró sportkocsi 40
Teljesen eldurvult az apró sportkocsi 41
Teljesen eldurvult az apró sportkocsi 42
Fotó megosztása:

Míg a névadó modell annak idején 0,7 literes, 38 lóerős motorral száguldott a 140 km/órás végsebesség felé, az új 695 Esseesse kétszer ekkora motorja 180 lóerőt és 250 Nm nyomatékot ad le, a végsebesség 2225 km/óra, feltéve, hogy megfelelő állásba fordítjuk az extrém hátsó légterelőt. Ha a másik végpontjába, 20°-os szögbe fordítjuk, a végsebesség 200 km/órára csökken, viszont 42 kilóval nagyobb tömeg nyomja az aszfaltra a hátsó tengelyt.

Teljesen eldurvult az apró sportkocsi 43

Az autó 6,7 mp alatt gyorsul 100 km/órára, a 400 métert pedig 15,1 másodperc alatt futja meg, az összességében 10 kilóval nehezebb Abarth 595 Competizione 15,2 másodpercével szemben. A súlycsökkentéshez a már említett alumínium motorházfedélen kívül a titán Akrapovič kipufogó és egyéb finomságok is hozzájárultak.

A 695 Esseesse Koni lengéscsillapítókat és Brembo fékeket kapott, utóbbit elöl-hátul belső hűtésű tárcsákkal. Az első féknyergek négydugattyúsak és pirosak.

Teljesen eldurvult az apró sportkocsi 44

A név alapján azt gondolhatnánk, 695 darab készül a kocsiból, ám ez nem így van: 1390 példányból áll a széria, ami persze 2 x 695: a fele fekete, a  másik fele szürke színben kerül forgalomba, minden esetben acéltetővel. Plakett nincs az utastérben, helyette a vezetőülést sorszámozták . A biztonsági öveket a Sabelt szállítja, méghozzá a fényezéshez igazodó öltésekkel varrott kivitelben.

Teljesen eldurvult az apró sportkocsi 45