A Lunaz mellett egy másik brit cég is foglalkozik veterán luxusautók villamosításával, méghozzá most bemutatott Porsche 911 (964) átépítésük alapján nem is rosszul. Az Everrati nevű vállalkozás 2019 óta teszi jövőállóvá a klasszikus autóipari kincseket, a most bemutatott, széles karosszériás (Widebody) Porsche 911-est eddigi munkájuk csúcsának tekintik.

Az átépítés első lépéseként csupasz vázig bontják vissza a kocsit, majd az alapvető szerkezetet újrahegesztik és megerősítik. Az autó egyes karosszériaelemeit – a kerékdobokat, az ajtó borítópaneleket, az első gépfedelet – szénszálas panelekkel váltották ki, ezzel ellensúlyozva az elektromos hajtáslánc extra tömegét. A tetőlemez szintén karbon, kivéve, ha tetőablakot szeretne az ügyfél: akkor marad az acéllemez. Az átalakítás célja nem egyszerűen a könnyítés, hanem az eredeti tömeg, sőt, tömegelosztás reprodukálása volt, hogy a sportkocsi lehetőleg ugyanazt a vezetési érzetet kínálja, mint belső égésű motorral.

100 millióért kap villanymotort a veterán sportkocsi 2

Ezt követően szerelik be a villamosított hajtásláncot: 507 lóerős, 500 Nm nyomatékú villanymotort, amely nem egészen 4 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára a Porschét. Az 53 kWh kapacitású akkumulátorcsomag töltése mintegy 240 kilométerre elegendő, gyorstöltővel nem egészen egy óra alatt ismét teljesen feltölthető.

A nyers erő egy dolog, de az Everrati a vezethetőségre is hangsúlyt fektet. A hátsó felfüggesztés a gyári, de megerősített, felújított formában. Az első felfüggesztés minden irányban állítható, modern egység, választható kétféle (igényes és nagyon igényes) kivitelben. A finomhangolást Tim Harvey egykori BTCC bajnok és Porsche-versenyző gondjaira bízták. A 964 Widebody-t így pont ugyanolyan érzés vezetni, mint az eredetit – kivéve, hogy kétszer olyan erős. A fék természetesen regeneratív, de azért a mechanikus féket is felújították, a Brembótól származó rendszer kétféle (erős és nagyon erős) kivitelben rendelhető.

100 millióért kap villanymotort a veterán sportkocsi 3

Az ülések az eredetiek, épp csak teljes körűen felújítva, megerősítve, áthúzva, motoros állításra átépítve. Elvileg szénszálas versenyülések is kérhetők, ha az ügyfél úgy kívánja. Mivel a nyolvanas évekből csak az élményt és a hangulatot kívánták átmenteni, a sok kényelmetlenséget nem, modern klímaberendezést kap a kocsi, a szórakozásról a Porsche által kifejezetten veterán autóihoz kifejlesztett érintőképernyős, Bluetooth-os, telefon-integrációs fejegység gondoskodik. A műszerek vadonatújak.

Az átalakítások széles körűek, ám teljes mértékben visszafordíthatók: ha az ügyfél később meggondolja magát, visszaszerelhető az eredeti hajtáslánc. Ha erre nincs igénye, akár dísztárgyat is készítenek a motorból, a műszerekből.

100 millióért kap villanymotort a veterán sportkocsi 4

Ilyen autók esetében felesleges árakról beszélni, hiszen minden projekt egyedi, de azért legalább egy alapárat kalkulált a cég: aki belevágna egy ilyen átépítése, legalább negyedmillió fontot (kb . 100 millió forintot) szánjon rá, plusz adók. Ja, és legyen egy Porsche 964 Widebody-ja, azt ugyanis nem tartalmazza ez az ár.