Idestova több mint két éve ismerkedhetünk azzal az új formanyelvvel, amelyet most, a Q4 e-tron és a Q4 Sportback e-tron kapcsán vezet be az Audi: 2019 elején mutatták be azokat a tanulmányautókat, amelyek elvezettek a mostani szériamodellekhez.

Bemutatta eddigi legolcsóbb villanyautóját az Audi 1

Audi Q4 Sportback e-tron

A Q4 Sportback e-tron kupés vonalvezetése nem csak a látványról szól: az alapmodell 0,28-as értéke helyett a Sportback 0,26-os közeg-ellenállási együtthatóval büszkélkedhet, ami szemmel láthatóan kedvezőbb energiafelhasználást, illetve nagyobb hatótávolságot eredményez (ld. táblázat).

Az autó mátrix-LED fényszórókkal is rendelhető, amelyek fényrajzolata négyféle lehetőség között váltogatható, a tulaj kedve szerint. Hátul fénysáv köti össze a zárófényeket. Karosszériaszínből nyolcfélét kínál a Q4 e-tron páros.

Bemutatta eddigi legolcsóbb villanyautóját az Audi 2

Audi Q4 e-tron

Egy méretosztállyal nagyobb szabadidőjárművekre jellemző férőhelyet kínál a 459 centiméteres autó – logikus, hiszen a VW-csoport MEB elektromos platformja teljesen sík padlót és nagy tengelytávot biztosít. A csomagtartó 520 és 1490 liter között variálható, a Sportback alaphelyzetben ennél is tágasabb, viszont nem bővíthető annyira (535/1460 liter) – a különbség a gyakorlatban aligha lesz érezhető. Vontatni egy tonnát lehet az autókkal, vagy 1,2-t, ha a quattro hajtást választjuk.

Az Audi Q4 e-tron műszaki adatai (zárójelben a Q4 Sportback e-tron adatai)

  35 e-tron 40 e-tron 50 e-tron quattro
Akkumulátor
kapacitása
(kWh, nettó/bruttó)
52/55 77/82 77/82
Legnagyobb
töltési
teljesítmény
(kW, AC/DC )
7,2/100 11/125 11/125
Legnagyobb
teljesítmény
(kW/ LE)
125/170 150/204 220/299
Legnagyobb
forgató-
nyomaték (Nm)
310 310 460
Végsebesség
(km/óra)
160 160 180
Gyorsulás
0-100 km/óra
(mp)
9,0 (9,0) 8,5 6,2 (6,2)
Hatótávolság
(km)
341 (349) 520 488 (497)
Menetkész
tömeg,
vezető nélkül
(kg)
1890 (1895 ) 2020 2135 (2140)

Bemutatta eddigi legolcsóbb villanyautóját az Audi 3

A vezetői környezet sajátságos: a kétszer megtört vonalvezetésű műszerfalon digitális a műszeregység, a központi érintőképernyő a vezető felé fordul, alatta vízszintes polcon helyezték el az irányváltót, az audiorendszer alapvető kezelő funkcióit, valamint a start gombot.

Az üléskárpitozás egyes kiviteleken újrahasznosított PET-palackokból készült, minden egyes üléshez 26 másfél literes palackot mentettek ki a szemétből.

Vadonatúj a kormánykerék is, amelynek küllőin érintésérzékeny felületek szolgálnak a funkciók vezérlésére. A központi érintőképernyő akár 11,6 colos lehet, és rendelhető kiterjesztett valóságú head-up kijelző, amely úgy vetíti ki a szélvédőre az adatokat, mintha azok az autó előtt 10 méterrel lebegnének. A vezetőtámogató funkciók között megtalálható a félautonóm adaptív tempomat, amely amellett, hogy szabályozza a sebességét, a sáv középvonalában tartja az autót.

Audi-Q4-e-tron-korm-ny

Mindkét Q4 e-tron verzió kérhető 15 mm-rel ültetett sportfutóművel, rendelhető továbbá üzemmódválasztó, progresszív kormánymű és adaptív lengéscsillapítás. A kerekek 19-21 colosak.

Egy másik feláras extra a hőszivattyú, amely a nagyfeszültségű modulok hulladékhőjét,valamint a környezeti levegő hőenergiáját felhasználva temperálja a belső teret.

A Q4 e-tron egyik legfontosabb jellemzője azonban az, hogy szénsemleges gyártási folyamatban készül: a zwickaui üzem zöld energiával működik, ahogy az akkubeszállító partnerek is fenntartható energiaforrásból dolgoznak.

Audi-Q4-e-tron-csomagt-r

Megnéznéd az Audi elektromos crossover-párosát bemutató videókat? Kattints ide!

Ezen a linken pedig a Q4 e-tron műszaki részleteit ismerheted meg.