Idestova több mint két éve ismerkedhetünk azzal az új formanyelvvel, amelyet most, a Q4 e-tron és a Q4 Sportback e-tron kapcsán vezet be az Audi: 2019 elején mutatták be azokat a tanulmányautókat, amelyek elvezettek a mostani szériamodellekhez.

Bemutatta eddigi legolcsóbb villanyautóját az Audi 1
Bemutatta eddigi legolcsóbb villanyautóját az Audi 2

Bemutatta eddigi legolcsóbb villanyautóját az Audi

Bemutatta eddigi legolcsóbb villanyautóját az Audi

Bemutatta eddigi legolcsóbb villanyautóját az Audi 37
Bemutatta eddigi legolcsóbb villanyautóját az Audi 38
Bemutatta eddigi legolcsóbb villanyautóját az Audi 39
Bemutatta eddigi legolcsóbb villanyautóját az Audi 40
Bemutatta eddigi legolcsóbb villanyautóját az Audi 41
Bemutatta eddigi legolcsóbb villanyautóját az Audi 42
Bemutatta eddigi legolcsóbb villanyautóját az Audi 43
Bemutatta eddigi legolcsóbb villanyautóját az Audi 44
Bemutatta eddigi legolcsóbb villanyautóját az Audi 45
Bemutatta eddigi legolcsóbb villanyautóját az Audi 46
Bemutatta eddigi legolcsóbb villanyautóját az Audi 47
Bemutatta eddigi legolcsóbb villanyautóját az Audi 48
Bemutatta eddigi legolcsóbb villanyautóját az Audi 49
Bemutatta eddigi legolcsóbb villanyautóját az Audi 50
Bemutatta eddigi legolcsóbb villanyautóját az Audi 51
Bemutatta eddigi legolcsóbb villanyautóját az Audi 52
Bemutatta eddigi legolcsóbb villanyautóját az Audi 53
Bemutatta eddigi legolcsóbb villanyautóját az Audi 54
Bemutatta eddigi legolcsóbb villanyautóját az Audi 55
Bemutatta eddigi legolcsóbb villanyautóját az Audi 56
Bemutatta eddigi legolcsóbb villanyautóját az Audi 57
Bemutatta eddigi legolcsóbb villanyautóját az Audi 58
Bemutatta eddigi legolcsóbb villanyautóját az Audi 59
Bemutatta eddigi legolcsóbb villanyautóját az Audi 60
Bemutatta eddigi legolcsóbb villanyautóját az Audi 61
Bemutatta eddigi legolcsóbb villanyautóját az Audi 62
Bemutatta eddigi legolcsóbb villanyautóját az Audi 63
Bemutatta eddigi legolcsóbb villanyautóját az Audi 64
Bemutatta eddigi legolcsóbb villanyautóját az Audi 65
Bemutatta eddigi legolcsóbb villanyautóját az Audi 66
Bemutatta eddigi legolcsóbb villanyautóját az Audi 67
Bemutatta eddigi legolcsóbb villanyautóját az Audi 68
Bemutatta eddigi legolcsóbb villanyautóját az Audi 69
Bemutatta eddigi legolcsóbb villanyautóját az Audi 70
Fotó megosztása:

A Q4 Sportback e-tron kupés vonalvezetése nem csak a látványról szól: az alapmodell 0,28-as értéke helyett a Sportback 0,26-os közeg-ellenállási együtthatóval büszkélkedhet, ami szemmel láthatóan kedvezőbb energiafelhasználást, illetve nagyobb hatótávolságot eredményez (ld. táblázat).

Az autó mátrix-LED fényszórókkal is rendelhető, amelyek fényrajzolata négyféle lehetőség között váltogatható, a tulaj kedve szerint. Hátul fénysáv köti össze a zárófényeket. Karosszériaszínből nyolcfélét kínál a Q4 e-tron páros.

Bemutatta eddigi legolcsóbb villanyautóját az Audi 71

Audi Q4 e-tron

Egy méretosztállyal nagyobb szabadidőjárművekre jellemző férőhelyet kínál a 459 centiméteres autó – logikus, hiszen a VW-csoport MEB elektromos platformja teljesen sík padlót és nagy tengelytávot biztosít. A csomagtartó 520 és 1490 liter között variálható, a Sportback alaphelyzetben ennél is tágasabb, viszont nem bővíthető annyira (535/1460 liter) – a különbség a gyakorlatban aligha lesz érezhető. Vontatni egy tonnát lehet az autókkal, vagy 1,2-t, ha a quattro hajtást választjuk.

Az Audi Q4 e-tron műszaki adatai (zárójelben a Q4 Sportback e-tron adatai)

  35 e-tron 40 e-tron 50 e-tron quattro
Akkumulátor
kapacitása
(kWh, nettó/bruttó)
52/55 77/82 77/82
Legnagyobb
töltési
teljesítmény
(kW, AC/DC )
7,2/100 11/125 11/125
Legnagyobb
teljesítmény
(kW/ LE)
125/170 150/204 220/299
Legnagyobb
forgató-
nyomaték (Nm)
310 310 460
Végsebesség
(km/óra)
160 160 180
Gyorsulás
0-100 km/óra
(mp)
9,0 (9,0) 8,5 6,2 (6,2)
Hatótávolság
(km)
341 (349) 520 488 (497)
Menetkész
tömeg,
vezető nélkül
(kg)
1890 (1895 ) 2020 2135 (2140)

Bemutatta eddigi legolcsóbb villanyautóját az Audi 72

A vezetői környezet sajátságos: a kétszer megtört vonalvezetésű műszerfalon digitális a műszeregység, a központi érintőképernyő a vezető felé fordul, alatta vízszintes polcon helyezték el az irányváltót, az audiorendszer alapvető kezelő funkcióit, valamint a start gombot.

Az üléskárpitozás egyes kiviteleken újrahasznosított PET-palackokból készült, minden egyes üléshez 26 másfél literes palackot mentettek ki a szemétből.

Vadonatúj a kormánykerék is, amelynek küllőin érintésérzékeny felületek szolgálnak a funkciók vezérlésére. A központi érintőképernyő akár 11,6 colos lehet, és rendelhető kiterjesztett valóságú head-up kijelző, amely úgy vetíti ki a szélvédőre az adatokat, mintha azok az autó előtt 10 méterrel lebegnének. A vezetőtámogató funkciók között megtalálható a félautonóm adaptív tempomat, amely amellett, hogy szabályozza a sebességét, a sáv középvonalában tartja az autót.

Audi-Q4-e-tron-korm-ny

Mindkét Q4 e-tron verzió kérhető 15 mm-rel ültetett sportfutóművel, rendelhető továbbá üzemmódválasztó, progresszív kormánymű és adaptív lengéscsillapítás. A kerekek 19-21 colosak.

Egy másik feláras extra a hőszivattyú, amely a nagyfeszültségű modulok hulladékhőjét,valamint a környezeti levegő hőenergiáját felhasználva temperálja a belső teret.

A Q4 e-tron egyik legfontosabb jellemzője azonban az, hogy szénsemleges gyártási folyamatban készül: a zwickaui üzem zöld energiával működik, ahogy az akkubeszállító partnerek is fenntartható energiaforrásból dolgoznak.

Audi-Q4-e-tron-csomagt-r

Megnéznéd az Audi elektromos crossover-párosát bemutató videókat? Kattints ide!

Ezen a linken pedig a Q4 e-tron műszaki részleteit ismerheted meg.