Az elmúlt öt évben a Honda Civic volt az észak-amerikai piac legkeresettebb személyautója, amiben nyilván szerepet játszott az is, hogy odaát sokkal tradicionálisabb hangot ütött meg az autó, mint Európában, ahol az alsó-középosztály marslakójaként különböztette meg magát a sok egyforma versenytárstól.

Lehiggadt a családi autók különce 1
Lehiggadt a családi autók különce 2

Lehiggadt a családi autók különce

Lehiggadt a családi autók különce

Lehiggadt a családi autók különce 11
Lehiggadt a családi autók különce 12
Lehiggadt a családi autók különce 13
Lehiggadt a családi autók különce 14
Lehiggadt a családi autók különce 15
Lehiggadt a családi autók különce 16
Lehiggadt a családi autók különce 17
Lehiggadt a családi autók különce 18
Fotó megosztása:

Kupé, szedán, ferdehátú és Type R kivitelben lesz elérhető az új Civic; egyelőre a négyajtós verzión mutatta be formai elképzeléseit a Honda. Míg szemből nem sok eltérés látható a jelenlegi kiadástól, oldalról már jelentősek a változások. Az A-oszlopok hátrébb csúsztak, a külső tükrök az ablak háromszögéből lejjebb és hátrébb, az ajtólemezre költöztek. A hosszabb orr-rész miatt a teljes tető hátrébb mozdult, esését csökkentették, így talán nőtt a hátsó fejtér. A lépcsős far emiatt rövidebbnek tűnik, de ez alighanem csak optikai csalódás, igaz, pontos méretadatok még nincsenek. Az eddig hullámos karaktervonalat egyenesre vasalták.

A narancs a következő, a kék a jelenlegi Civic:

Lehiggadt a családi autók különce 19
Lehiggadt a családi autók különce 20

A legnagyobb eltérést a hátsó lámpák mutatják, amelyek két évtizedet ugranak vissza a múltba: utoljára az ezredfordulón volt vízszintes zárófénye a Civicnek. A megoldás elegáns, konzervatív és unalmas – kérdéses, hogy Európa is megkapja-e ezt a sablonos kialakítást. Észak-Amerikában mindenesetre 2021 késő tavaszától már ezt a Civicet forgalmazzák.

Lehiggadt a családi autók különce 21

A konzervatív megjelenés mindenesetre nem jelent unalmas vezethetőséget: a Honda állítólag még játékosabbra, élvezetesebbre hangolja a futóművet, a motorok teljesítményét fel, fogyasztását lefelé tolták, és a digitális tartalom is gazdagodik: most először kap például digitális műszeregységet a Civic. Érdekes kontraszt, hogy ezzel párhuzamosan itt is több generációt visszalép a modell, ami azonban egyáltalán nem biztos, hogy hiba: az egyszerűbb elrendezés, az összetettség hiánya csökkenti a figyelemelterelés kockázatát. Az érintőképernyő egyébként 9 colos lesz.

Lehiggadt a családi autók különce 22

A vázszerkezet egyébként merevebb, a vezetőtámogató funkciók pedig számosabbak, így az új Civic biztonságosabb is lesz.

Videón is megnézheted a vadonatúj Civicet: kattints ide!