A korábbi feltételezésekkel szemben hátsókerék-hajtással és kézi sebességváltóval érkezik a BMW középkategóriás sportautópárosa. A BMW M3 szedán és a BMW M4 kupé 510 lóerős Competition kivitele már automata sebességváltót kap, az összkerékhajtás pedig csak ez utóbbiakhoz lesz kérhető opcióként, és csak az alapmodellek jövő tavaszi bevezetéséhez képest negyedévvel eltolva. Az összkerékhajtási rendszer aktív hátsó M differenciálművet alkalmaz, a pilóta választhat a tradicionális összkerékhajtás vagy a sportos hangolás között; utóbbinál a nyomaték túlnyomó része a hátsó kerekeken át jut az aszfaltra.

Megérkeztek a BMW középkategóriás sportautói 1

Kattints a BMW M3 Competition képeinek megtekintéséhez

A BMW M4 GT3 versenyautóval párhuzamosan fejlesztett, nagyteljesítményű közúti modellek motorja hagyományosan háromliteres, soros hathengeres, de a korábbiaknál könnyebb, szilárdabb szerkezetű blokkról van szó. Az üzemi hőmérsékletet a kerékjárati ívekben elhelyezett, kiegészítő, magas hőmérsékleti hűtők igyekeznek optimális  szinten tartani; a Competition modellek kiegészítő motorolaj- és váltóolajhűtőt is kapnak.

Megérkeztek a BMW középkategóriás sportautói 2

Ebben a galériában a BMW M4 Competition közúti képeit találod (kattints a további képekért!)

 BMW M3
(M3 Competition)
BMW M4
(M4 Competition)
Méretek  
H x Sz x M
(mm)

4794 x 1903 x 1433

4794 x 1887 x 1393
Tengelytáv (mm)28572857
Csomagtartó
térfogata (l)
480440
Abroncsméret (e/h)275/40 ZR18
285/35 ZR19
275/40 ZR18
285/35 ZR19
Menetkész tömeg,
sofőr nélkül (kg)
1705 (1730)1700 (1725)
Max. terhelhetőség (kg)505 (480)455 (430)
Közeg-ellenállási
együttható (Cw)
0,330,34
Megérkeztek a BMW középkategóriás sportautói 3

Részletfotókon a BMW M3 és M4 modellpáros (kattints a további képekért!)

 BMW M3
(M3 Competition)
BMW M4
(M4 Competition)
Motor  
Lökettérfogat
(cm3)
29932993
Max teljesítmény
(LE / ford)
480/6250
(510/6250-7200)
480/6250
(510/6250-7200)
Max forgató-
nyomaték
(LE / ford)
550/2650-6130
(650/2750-5500)
550/2650-6130
(650/2750-5500)
Üzemanyag-
fogyasztás (l/100 km)
10,8 (10,2)10,8 (10,2)
CO2-kibocsátás
(g/km)
248 (234)248 (234)
Megérkeztek a BMW középkategóriás sportautói 4

A kézi váltós, hátsókerék-hajtású BMW M3 otthonosan mozog a versenypályán (kattints a további képekért!)

 BMW M3
(M3 Competition)
BMW M4
(M4 Competition)
Menetdinamika  
0-100 km/óra
gyorsulás
(mp)
4,2 (3,9)4,2 (3,9)
0-200 km/óra
gyorsulás
(mp)
13,7 (12,5)13,7 (12,5)
80-120 km/óra
gyorsulás, 4. fokozat (mp)
4,1 (2,6)4,1 (2,6)
80-120 km/óra
gyorsulás, 5. fokozat (mp)
5,6 (3,4)5,6 (3,4)
Végsebesség (km/óra)250 (290)250 (290)
Megérkeztek a BMW középkategóriás sportautói 5

BMW M4 (kattints a további képekért!)

Az elöl-hátul komoly merevítésekkel bekötött futómű adaptív lengéscsillapítású, a fékrendszeren kétféle pedálérzet állítható, az M Servotronic kormánymű változó áttételű. A menetstabilizáló rendszer alapfelszerelésként kínálja az M Dynamic üzemmódot, amely az autó kontrollált megcsúsztatását teszi lehetővé, hadd kopjanak az elsőknél nagyobbra méretezett hátsó abroncsok.

Megérkeztek a BMW középkategóriás sportautói 6

Szénszálas csomag nélkül ilyen decensen mutat a BMW M3 / M4 páros vezetői környezete... (kattints a további belső képekért!)

A tetőlemez mind a négy modellnél karbon kompozitból készült, de ehhez nem kérhető napfénytető: ha ilyet szeretnénk, acéllemez tetőt kapunk. Opciós csomagban további karosszériaelemek is rendelhetők szénszálas műanyagból. Kérhetők karbonvázas kagylóülések is; ezek nem csupán világító logós fejtámlákat kínálnak, hanem a többpontos versenyövek bekötésének lehetőségét is. Nem csak ez jó ötlet azoknak, akik pályanapokon szeretnék használni autójukat, hanem a vadonatúj M Drive Professional rendszer is, amely tíz fokozatban állítható kerékcsúszás-szabályozást, valamint M driftelemző és M köridőmérő funkciókat is tartalmaz. Ha megrendeljük ezt az opciót, a középkonzoli M üzemmódválasztó a közúti és sport beállítások mellett a pályabeállítás lehetőségét is felkínálja – ezek mind teljes körűen testre szabhatók.

Megérkeztek a BMW középkategóriás sportautói 7

Rögtön változik a kép, ha a tömegkönnyítésre szavazunk (kattints a további belső képekért!)

A tömegcsökkentés megszállottjai választhatják az új M Race Track csomagot, karbon-kerámia fékekkel, könnyített keréktárcsákkal (akár semi-slick gumikkal szerelve) és a már említett M Carbon kagylóülésekkel.

Egységesen alapfelszerelés a teljes LED-es fényszóró, amely a későbbiekben adaptív lézeres fényszórókkal lesz kiváltható. A teljes körű vezetőtámogató funkciók között külön említést érdemel a vészhelyzeti sávasszisztens, amely dugó esetén a sáv szélén tartja az autót, szabad utat tartva fenn az esetleg érkező mentők számára – ezt számos további félautonóm vezetési funkció egészíti ki.

Megérkeztek a BMW középkategóriás sportautói 8

Minden esetben kétszer kettes a kipufogóvég (további részletfotókért kattints!)

Érdekes lehetőség az akár 40 perces felvétel rögzítésére alkalmas M Drive recorder, amit elvileg pályanapra fejlesztett ki a BMW, hogy rögzíthessük vele a látványos manővereket, de nyilván a forgalomban is jól jöhet egy-egy kritikus helyzetben.

A korábbinál 70 százalékkal nagyobb head-up kijelzőn M-specifikus információk jeleníthetők meg, a váltófényeket és a többszínű fordulatszám-kijelzőt is beleértve.

Forrás: BMW
Kapcsolódó címkék: BMW BMW M3 BMW M4