1969-ben jelent meg a Nissan Skyline GT-R változata, ami 2019-ben ünnepelte az 50. születésnapját. Erre az alkalomra az Italdesign készítette el a Nissan GT-R50 koncepciót, mely akkora siker lett, hogy készítenek belőle egy 50 darabos szériát. Persze, ahogy az ilyenkor lenni szokott, már késő bemenni a Nissan boltba és megrendelni a több mint 350 milliós, évfordulós GT-R-t, mert elfogyott mind.

2007 óta csak folyamatosan frissítgetik az R35-ös Nissan GT-R-t és ez meg is látszik rajta. Az Italdesign viszont a több mint 10 éves alapokra valami nagyon újat, futurisztikusat rajzolt. Tele rengeteg izgalmas részlettel. Eleve nagyon morcos az orra, szinte eltűnnek rajta a vékonyka, LED-es fényszórók. A tető alacsonyabb lett, amivel javult a légellenállás és a súlypont is lejjebb került. Kis függőleges vezérsík is van rajta.

Szívdöglesztő az Italdesign évfordulós Nissan GT-R50-je 2

Hátul a szűk ablak, a nagy feketeséget áthidaló, fényezett aktív szárny és a nagy diffúzor, meg a hatalmas kidörgők mind olyanok, amilyennek 2020-ban lennie kell egy sportautónak. Közben minden hagyományos részlet ott van a rajta az orr GT-R logójától a kör alakú hátsó lámpákig. Egészen zseniálisan néz ki!

Szívdöglesztő az Italdesign évfordulós Nissan GT-R50-je 3

Ma már a VR38DETT legalább annyira híres, mint az R34 RB26-osa. A GT-R50-ben a 3,8 literes V6-os nagyobb turbófeltöltőket kapott, így már 710 lóerő és 780 Nm nyomaték szabadul fel belőle. Az alapok megegyeznek a sima GT-R Nismóval, tehát megmaradt a fura összkerékhajtás, amiben a váltó hátul van, ezért nem csak hátra, de előre is megy kardántengely. Igaz, hogy kevesebb mint 2,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, de ezt valószínűleg ritkán próbálgatják majd azok, akik zsákmányoltak a ritkaságból.

Forrás: Nissan