A 4634 mm hosszú, 1834 mm széles, 1658 mm magas Mercedes-Benz GLB a kompakt egyterű modellektől ismert, praktikus megoldásokat tálalja crossover karosszériába sűrítve.

Első két üléssorán bőséges helyet kínál (1035 mm első fejtér, 967 mm hátsó lábtér), a második sori ülések hosszirányban tologathatók (140 mm), támlájuk dőlésszöge több fokozatban állítható; a csomagtartó így 560 literről 839 literre bővíthető, anélkül, hogy ledöntenénk az üléseket – ha ezt megtesszük, már 1755 literrel gazdálkodhatunk. A háttámla 40:20:40 arányban, az ülőlap 60:40 arányban osztva dönthető. További praktikus opcióként a jobb első utasülés támlája vízszintesbe dönthető.

A nagy trükk persze a harmadik üléssor, amit kompakt Mercedesben most először találhatunk. Itt korlátozott a helykínálat, 168 cm magasságig limitálja az utazást a cég – viszont isofixes gyerekülés ide is rögzíthető, és van függönylégzsák is, valamint pohártartó és USB-töltőaljzat. Az ülések a csomagtérpadló síkjába süllyeszthetők.

A Mercedes ügyelt arra, hogy a jól variálható és élhető belső teret divatos formába csomagolja. Terepjárós arányok, rövid első és hátsó túlnyúlások, valamint a küszöbre rásimuló, ezért poros, saras környezetben is tiszta beszállást engedélyező ajtók idézik a szabadidőjárművek világát.

Az utastérben az immár szokásos dupla monitoros kezelőfelület fogad, két keret nélküli kijelző szolgál a vezető tájékoztatására, illetve a fedélzeti funkciók vezérlésére. A központi képernyő alatt három nagy méretű légbeömlő kapott helyet, az utas előtt fémes betét húzódik a műszerfal teljes széltében, az ajtópanelen masszív kapaszkodót alakítottak ki.

Elöl McPherson, hátul többlengőkaros futóművet kínál a GLB, rendelhető összkerékhajtás (amely az első tengelyen tartja a nyomaték 80-50 százalékát), és ezzel összefüggésben terepre optimalizált LED-mátrix fényszóró, valamint visszagurulásgátló és ereszkedésszabályozó rendszer is. Szintén kérhető offroad kijelzőcsomag, amely a dőlésszögeket és egyéb, manőverezést támogató adatokat jelenít meg.

A vezetőtámogató funkciók az S-osztályból származnak. Kamera- és radaralapú érzékelőivel akár 500 méterre képes előre tekinteni a GLB, amely bizonyos fokú autonómiára is képes. Az adaptív tempomat a navigációs térképadatokat is figyelembe véve képes előre szabályozni a sebességet. Az aktív kormányrásegítés aktív sávváltás-támogató funkciót kapott, rendelhető parkolórobot, valamint álló helyzetből is újraindulni képes tempomat.

Motorból négy, hajtásláncból öt variáció elérhető.

A GLB Mexikóban és Kínában készül, de az év végétől Németországban (és nyilván más európai piacokon) is kapható lesz.

Forrás: Mercedes, Mercedes-Benz