Most nem fogjuk feszegetni azt a témát, hogy az elektromos autók és az akkumulátorok előállítása és/vagy újrahasznosítása mennyire vagy mennyire nem terheli meg bolygónkat, itt most szimplán tíz érdekes dolgot találtok a Tesláról.

Nem Elon Musk az alapító

A Tesla Motorst Martin Eberhard és Marc Tarpenning alapította 2003 nyarán, Musk egy évvel később, 2004-ben szállt be a bizniszbe.

Borzalmas

A Tesla Roadster volt az amerikai cég első modellje. Ennek az autónak annyi problémája volt, hogy végül maga Elon Musk is azt nyilatkozta, a Roadster egy borzalmas autó. Ebből az elektromos sportautóból szűk 2500 darabot gyártottak 2008 és 2012 között.

 

2020-ban azonban érkezik az utód, ami jó eséllyel kiküszöböli az előző Roadster gyermekbetegségeit. Az autó beígért végsebessége 400 km/óra és hatótávja állítólag meg fogja haladni az 1000 kilométert. 1,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. Az ígéretek igazságtartalmára egyszer talán fény derül. Az első ezer autót Founders Series (alapítói széria) kivitelben lehet előjegyezni. Az ár negyedmillió dollár, és az egész összeget előre le kell tenni az asztalra. Az alapmodell már 50 ezer dolláros előleggel előjegyezhető.

Új frissítés elérhető

Az okostelefonokhoz hasonlóan az összes Tesla-modell szoftverfrissítése az internetről érkezik, amelyről értesítést küld az autó multimédiás rendszere a felhasználó felé.

Honnan jött a név?

Az autó nevét Nikola Tesla ihlette, a váltóáram feltalálója, aki az inspirálója a Budapesten nyíló Nikola Tesla – Mind from the Future című multimédia kiállításnak is. A kiállítást május 31. és szeptember 1. között lehet látogatni.

Vegyi támadás ellen véd?

A Teslákban található levegőtisztító-rendszert “Bioweapon Defense Mode”-nak (biofegyverek elleni védelem) nevezik, ugyanis a vállalat állítása szerint az ő rendszerük háromszázszor több baktériumot, ötszázszor több allergént, hétszázszor több szmogot és nyolcszázszor több vírust képes megszűrni, mint a hagyományos autók pollenszűrője.

Extra szellentés a tábortűz mellett

Néhány olyan vicces funkció is bekerült a fedélzeti szórakoztató egységbe, mint például a szellentést szimuláló hang. A sofőr ezzel megviccelheti utasait, ugyanis ha bekapcsolja a funkciót, akkor a kormányon lévő egyik gomb segítségével tudja aktiválni a hangeffektet, például akkor, amikor valaki pont lehuppan az anyós ülésre.

Amit még érdemes itt megemlíteni, az a tábortűzzé (vagy kandallóvá) varázsolható kijelző, amit ha bekapcsolunk, akkor az autó a vizuális effekt és hangszórókból jövő pattogás mellé azonnal meleg levegőt kezd el befújni az autóba. So romantic..

Akkumulátor, akkumulátor mindenhol

2020-ra állítólag csak a Tesla több lítiumion akkumulátort gyárt majd, mint a 2010-es évek elején az egész világ akkumulátorgyárai. A Tesla Motors létrehozott egy divíziót Tesla Energy Group néven, amelynek feladata a Tesla-modellekben használt energiatároló egységek fejlesztése és gyártása, továbbá ezen technológia értékesítése olyan partnerek számára, mint például a Daimler (Mercedes) vagy a Toyota.

Dollárhegyek

A Tesla árbevétele 2018-ban 3,4 milliárd dollár volt, ami átszámítva 982 milliárd forint, és idén márciusban törlesztette a cég egy 900 millió dolláros adósságát. Viszonyításképp szerepeljen a cég vesztesége is, ami az idei első negyedévben 702 millió dollár volt.

Mindent odaadunk

2014-ben a Tesla minden szabadalmát elérhetővé tette, hogy azokat bárki felhasználja. A lépés legfőbb célja az volt, hogy a versenytársak minél nagyobb mértékben építsék be az általuk kifejlesztett megoldásokat saját termékeikbe, ezáltal ugyanis a Tesla megoldásai válnak meghatározóvá a piacon.

Nincs már Tesla Motors

2017 februárjában a cég elhagyta nevéből “Motors” tagot. A változtatást követően a vállalat neve hivatalosan “Tesla Inc” lett.

Szivárványon autózni

Elon Musk imád apróságokat elrejteni az autókban, ezért egy olyan “extra” is bekerült a Teslákba, mint a Mario Kart-játékok ihlette szivárványút, önvezető módban.

Forrás: Tesla