Befutott a Toyota egyik legrégebbi és legnépszerűbb típusa, a Corolla 12. generációja, ráadásul rögtön három változatban. A japánok kompaktját már az újonnan fejlesztett TNGA platformra építik, akárcsak a C-HR-t vagy éppen a legfrissebb Priust. Ennek köszönhetően a karosszéria nagy számban tartalmaz alumíniumelemeket, valamint nagy szilárdságú acélt, a futóműve pedig elöl MacPherson, hátul multilink rendszerű lett, akár adaptív lengéscsillapítással.

Felzárkóztatták a kategóriatársakhoz a beltér minőségérzetét és a vezetői pozíciót, a műszerfalon is található már bőrborítás a magas felszereltségű példányok esetén. A kormány mögött lévő műszeregységben 7 colos kijelző található, a központi érintőképernyő 8 colos, de a klíma továbbra is különálló kezelőszerveket kapott. A feláras hifit pedig a JBL szállítja, rendelhető továbbá szélvédőre vetítő Head-up Display. Az ötajtós változatnál 6 centiméterrel hosszabb a Touring Sports tengelytávja, a csomagtartója alapesetben is 598 literes.

A négyajtóshoz elérhető lesz a hagyományos, szívó 1,6 literes, négyhengeres motor, mely 132 lóerőt teljesít, mellé pedig 159 Nm nyomatéka van 4400-as fordulattól. Ez álló helyzetből 9,7 másodperc alatt gyorsítja 100-ra a szedánt, a végsebessége 200 km/óra. A feljebb pozicionált ötajtósban és kombiban az 1,2 literes, turbós lesz a belépőmotor, mely 116 lovas és 185 Nm nyomatéka van. Most először kétféle hibrid hajtást is kínálnak az autóhoz.

Az 1,8 literes hibrid benzinmotorja 122 lovas és 142 Nm nyomatékú, ami mellé csatlakozik az elektromotor 72 lóereje és 163 Nm nyomatéka. Az ötajtóst ez 10,9 másodperc alatt gyorsítja (a kombit 2 tizeddel lassabban) 100-ra, a végsebesség minden esetben 180 km/óra. Ez a változat könnyebb, lítiumion-akkumulátort kap. Ezzel szemben az erősebbik hibridben 2 literes, négyhengeres motor lakik 180 lóerővel és 190 Nm nyomatékkal, ehhez jön hozzá az elektromotor 202 Nm nyomatéka. Ez természetesen fürgébb is, itt 7,9, illetve 8,1 másodperc a gyorsulási adat, utóbbi a kombi változaté. Akár 115 km/óráig képes elektromosan suhanni, de végsebessége a gyengébbikhez hasonlóan 180 km/óra.

Forrás: Toyota