Idén 10 éves a Lexus F széria, az IS F sportszedántól az LFA szupersportkocsin át a GS F/RC F párosig húzódó vérvonal nem csak izgalmas, de különc is volt: amikor már mindenki turbókkal operált, a japánok akkor is maradtak a nagy lökettérfogatú szívómotoroknál.

Most úgy tűnt, ők is átnyergelnek a feltöltésre, de talán mégsem: a Lexus elnöke szerint jobb volna hibrid hajtásláncot építeni a sportmodellekbe.

Nem alaptalan az ötlet, a Lexus anyacége, a Toyota már belefogott a hibrid koncepció izmosításába, az új generációs Aurishoz két teljesítményszinten kínálnak majd benzin-elektromos hajtásláncot. Ennek a teljesítményszintje persze sehol sincs egy Lexus F sportmodelléhez képest, de az elv számít: szeretnének új, tüzesebb arculatot kölcsönözni a hibrid technológiának.

Lexus LC F (render)
Akkor most ikerturbós V8 vagy félelektromos hibrid lesz?

Szava Josihiro elnök egyébként egy önálló GT F hibrid sportmodell megépítését sem tartja elképzelhetetlennek – hogy ezt a Toyota Supra (BMW Z4) alapjaira képzeli-e el, esetleg a már nagyon várt LC F szupertúrakupét (képeinken) álmodná tovább, még nem egyértelmű. Utóbbit egyébként régóta 4.0 V8 ikerturbó motorral és 600 lóerővel képzeli el a világ, de lehet, hogy át kell értékelnünk elképzeléseinket.

A legszebb egyébként az volna, ha a közelmúltban bejelentett Toyota GR Super Sport Concept lényegülhetne át Lexus modellé; egy 1000 lóerős hibrid fenevad jól mutatna a prémium gyártó palettáján, bár a kényelmi elvárásokat át kellene értékelniük a vásárlóknak.

Forrás: Smarter Media