Minden évben van egy nyári hétvége, amikor a Le Mans nevű francia kisváros utcáin és a környező autópálya-lehajtókon is végeláthatatlan kocsisor áll. Innen már könnyű kitalálni, hogy kezdetét veszi a hosszútávú világbajnokság (WEC) messze legnevesebb futama, a Le Mans-i 24 órás verseny, melynek kvalifikációja csütörtök éjfélkor zárult.

Nem nehéz kitalálni, hogy a Porsche távozása után megmaradt egyetlen gyári LMP1-es csapat, a Fernando Alonsóval kibővített Toyota fogja diktálni a tempót a versenyen. Bár a rossz nyelvek szerint még így sem borítékolható, hogy célba érnek a 24 óráson. Az időmérő után azonban jogosan örülhetnek, hiszen összetettben az első két helyet húzták be a Toyota TS050 Hybridekkel.

3:17,270-es köridővel a nyolcas rajtszámmal induló autó szerezte meg a pole-pozíciót. A remek időt egyébként Nakadzsima Kazuki futotta, aki Alonsóval és Sebastien Buemivel osztozik az autón. A másik TS050-es 0,107-del lemaradva szerezte meg a második helyet, az autóban Mike Conway, Kobajasi Kamui és Jose Maria Lopez váltja egymást.

Egyetlen LMP1-es csapatként mindent visznek a Toyoták Le Mans-ban

Rothmans színekben a Porsche 911 RSR

Komoly verseny várható a GT-k sűrű mezőnyében, ahol elszánt pilóták és kellően ütőképesre reszelt autók küzdenek meg egymással. A hetvenedik születésnapját ünneplő Porsche-csapat négy gyári autóval vág neki a Le Mans-i 24 órás versenynek. Az ő dolgukat Ferrari 488-asok és Chevrolet Corvette-ek nehezítik meg, valamint a tavaly a dobogóig jutó Ford GT-k.

3:47,504-es időmérős körrel egyelőre a 91-es számot viselő, retrós Rothmans-dekorba csomagolt Porsche 911 RSR vezeti a kategóriát. Mögötte a 92-es rajtszámú Porsche 911 RSR futott be, a harmadik helyen azonban már a 66-os Ford GT tanyázik. Persze amikor a tizedmásodpercekre vadásznak, becsúszik néha egy-egy olyan esés, mint például Andy Prialux-é, aki farral érintette a gumifalat a Tetra Rouge-ban. Az autóval utána visszaevickélt a bokszba, ahol a szerelők neki is eshettek újraalkotni a 67-es hátulját.

488-as Ferrari a gumifalban

Le Mans-ban egy percre sem ül le a hangulat, pedig már pénteken is érezhető, hogy az alvás helyett többen választották az időmérő bámulását közvetlenül a pálya mellett. Őrületes hangokkal zúztak át az Indianapolis kanyaron az autók egészen addig, amíg egy Ferrari el nem számolta magát és egészen a gumifalig meg sem állt. A jócskán megkurtított LMP1-es mezőny miatt azonban a legnagyobb figyelem valóban az utcai autókra inkább hasonlító – de technikájukban messze eltérő – GT-k irányába terelődik.

Forrás: Vezess