Igazi totógyilkos futam volt a hétvégi Iseum Rallye! Persze ha a végső győztes személyét nézzük, akár azt is mondhatnánk, hogy régóta a levegőben lógott egy Turán Frici-győzelem, de ha azt is hozzátesszük, hogy a 44 éves pilóta nem a jól megszokott Forddal, hanem egy általa jóval kevésbé ismert Hyundaijal hozta össze pályafutása ötödik ORB-futamgyőzelmét, akkor a mostani sikere közel sem országos 1-es, hogy a totós hasonlatnál maradjunk.

Frici a hétvégén ellenállhatatlan formában versenyzett – érdemes megnézni az első napi belsőjüket – és mindössze 50 teszt km-rel a tarsolyában végig uralta a Szombathely Rallye-t. Az i20-as minden esetre marad Székesfehérvárra is, mert akárcsak a mostani hétvégén, úgy három hét múlva is ütközik a hazai bajnokság a szlovákkal, ahol Frici Fordja is fut.

Mivel Turán nem csak versenyez, hanem versenyezteti is az R5-ös Fiestát, újra szabad versenyautó után kellene néznie, de Lovász Pálék továbbra is rendelkezésére bocsájtják a Hyundait.

Vincze Ferenc is egyből aláírta volna a verseny előtt a második helyet, hiszen a Miskolc Rallye-t kénytelen volt kihagyni, ráadásul új autó után is kellett néznie. A technika esetében barátja, ifj. Kiss László nyújtott segítő kezet a szécsényi versenyzőnek, hisz a miskolci pilóta Fordjával teljesítette az Iseum Rallye-t. Az ismeretlen autóval a negyedik helyen zárt az első nap, aztán vasárnap, a második, 22 km-es szakaszon rettenetesen beletalált, még Turán is kapott tőle 12,5 másodpercet. A második körre aztán kicsit megtört a lendülete Vinczének, plusz Turán ismét odapattant a gázra, de a második hely így is egy győzelemmel ér fel az ORB tavalyi bronzérmese számára, aki új navigátorral, Farnadi Ágnessel teljesítette az Iseum Rallye-t.

Borult a papírforma! 2A meglepetések sora pedig itt még koránt sem ért véget! Ranga Péter állhatott fel ugyanis a dobogó legalsó fokára. A pécsi pilóta költségvetése nem állt össze egy teljes ORB-szezonra, így a tavalyi Mikulás Rallye óta nem ült versenyautóba. Ranga aztán Holczer Dániellel az oldalán nekivágott a bajnokság harmadik futamának, ahol az első nap még érződött a féléves kihagyás a Veszprém Rallye tavalyi győztesének a teljesítményén, hisz „csak” hatodikok voltak szombaton. Aztán a második nap akárcsak Vincze, többet gyorsult, mint a közvetlen riválisai, és három helyet javított az összetettben.

A negyedik és egyben legnagyobb meglepetés az volt, hogy Hadik András hibázott és kiesett! A miskolci versenyző ugyan nem volt vészesen lemaradva Turántól, de szombaton nem talált fogást a hyundaios pilótán, majd a második nap rögtön az első gyorsaságin hibázott és egy saras kanyarban kiütötte a Ford Fiestája jobb hátsó futóművét, így a bajnokság eddigi éllovasa 0 ponttal zárta a harmadik fordulót.

Borult a papírforma! 3A negyedik-ötödik helyen két miskolci pilóta következett Kazár Miklós, Balogh János sorrendben. A hatodik pozícióban az a Bútor Róbert végzett, aki a fél éve, egyre csak elhatalmasodó ralielvonási tüneteit egy Szombathely környéki gyors kocsizással csillapította. Ahogy Robi fogalmazott, eddig nem igazán rajongott a vasi gyorsasági szakaszokért, de egyszerűen nem tudott tovább várni és az előzetesen tervezett veszprémi futam helyett már az Iseum Rallye-n autóba ült.

A 3-as kategóriában a szombathelyi futamra beugró és az összes szakaszt megnyerő Ifj. Cseh Vilmos szerezte meg az első helyet, míg az ORC-ben, Gyarmati Ariel Miskolc után duplázott. A siófoki versenyző az első napot követően csak az ötödik volt a kategóriájában, de vasárnap hiperűrsebességre kapcsolt, és úgy elverte az ORC mezőnyét, mint jég a határt. Persze az igazsághoz hozzátartozik, hogy az Iseum Rallye-t végig vezető Rongits Attila az utolsó szakaszon kiesett, de Gyarmati tempóját jól mutatja, hogy a P csoportos Mitsubishivel a hetedik helyet szerezte meg a nagy abszolútban.

Borult a papírforma! 4

A 2018-as Iseum Rally végeredménye:

1. Turán Frigyes – Bagaméri László
#4 Hyundai i20 R5
1:13:32.9
2. Vincze Ferenc – Farnadi Ágnes
#3 Ford Fiesta R5
1:14:04.8 +31.9
+31.9
3. Ranga Péter – Holczer Dániel
#11 Škoda Fabia R5
1:14:05.9 +33.0
+1.1
4. Kazár Miklós – Tóth Zsolt
#2 Škoda Fabia R5
1:14:21.4 +48.5
+15.5
5. Balogh János – Szőke Tamás
#10 Škoda Fabia R5
1:14:27.8 +54.9
+6.4
6. Bútor Róbert – Tagai Róbert
#12 Škoda Fabia R5
1:14:31.2 +58.3
+3.4
7. Velenczei Ádám – Szedő Csaba
#5 Hyundai i20 R5
1:14:53.0 +1:20.1
+21.8
8. Trencsényi József – Verba Gábor
#7 Škoda Fabia R5
1:15:17.5 +1:44.6
+24.5
9. Kovács Antal – Istovics Gergely
#14 Ford Fiesta R5
1:15:19.4 +1:46.5
+1.9
10. Gyarmati Ariel – Kocsis György
#21 Mitsubishi Lancer Evo8
1:15:30.1 +1:57.2
+10.7

 

A bajnokság következő futamára mindössze három hetet kell várni, hisz június 15-17. között rendezik a negyedik fordulót, a Székesfehérvár Rallye-t.

A verseny részletes eredménye erre linkre kattintva érhető el, illetve további információk és érdekességek olvashatók Iseum Rallye-val kapcsolatban a verseny honlapján.

 

Szöveg: Vörös Gergő

Fotó: Molnár János, Szabó-Jilek Ádám