Havonta több mint kétmillióan olvassák a Parkers.co.uk autós weboldalt Nagy-Britanniában és szerte a világon. Ők sem immunisak a szenzációra, így rendszeresen elkészítik a maguk Év Autója listáját, azzal a dupla csavarral, hogy nem csak az aktuális újdonságokat veszik figyelembe, hanem mindent, ami éppen kapható; a hagyományos méret szerinti besorolás helyett pedig funkcionális csoportokat hoznak létre, így megválasztják a legjobb ökörködős autót, a legfrankóbb kabriót, a fiatal családok ideális autóját, satöbbi.
Az eredményeket alább láthatjátok; a második és harmadik hely között nem tettek különbséget, tehát van egy győztes és (zárójelben) két további dobogós opció.




Legjobb luxusautó
Mercedes-Benz S-osztály
(Bentley Bentayga, Porsche Panamera)
Legjobb hétüléses
Škoda Kodiaq
(Land Rover Discovery, Seat Alhambra)
Legjobb kisméretű családi jármű
Toyota C-HR
(Škoda Fabia kombi, Volkswagen Golf)
Legjobb nagyméretű családi jármű
BMW 5 Touring
(Škoda Superb, Volvo XC60)
Legjobb adrenalin-termelő autó
Ford Focus RS
(Toyota GT86, McLaren 570S)
Legjobb napimádó jármű
Mazda MX-5
(Audi A5 Cabriolet, Porsche 718 Boxster)
Legjobb ökoautó
Renault Zoe
(Toyota Prius, Volkswagen Golf GTE)
Legjobb cégautó
BMW 330e M Sport
(Volkswagen Golf GTE, Opel Astra 1.0 Tech Line Nav)
Legjobb áruszállító
Volkswagen Crafter
(Ford Transit Custom, Renault Kango ZE 33)
Legjobb pick-up
Nissan Navara
(Mitsubishi L200, Volkswagen Amarok)
És az abszolút győztes…
Toyota C-HR
„Örömünkre szolgált, hogy az idei, rendkívül erős mezőnyben egy olyan érdekfeszítő modellt hirdethettünk győztesnek, mint a Toyota CH-R. A C-HR tökéletes példája annak, hogyan lehet egy maradéktalanul funkcionális családi autót izgalmas részletekkel, átgondolt megoldásokkal és intelligens formavilággal úgy megfűszerezni, hogy az túlzás nélkül új fejezetet nyisson a piacon. A szerkesztőség minden tagja imádta a kis Toyota vezethetőségét, és a jelek szerint ezzel nem voltunk egyedül: a fiatal vásárlók, akik éveken át messziről elkerülték a Toyota márkakereskedéseit, egyre nagyobb figyelmet szentelnek a márkának.”
Keith Adams, a Parkers.co.uk szerkesztője











