A GKN eTwinsterX nevű rendszere három téren tud többet a konkurenseknél, legalábbis gyártója szerint: koaxiális elrendezésének köszönhetően jóval kisebb, mint azonos teljesítményű vetélytársai, kétfokozatú beépített váltójának köszönhetően az átlagosnál jobb hatásfokkal üzemeltethető, valamint egyedi paraméterezésű nyomatékvektor-szabályozást kínál.
A méretelőny könnyen érthető: kicsi a beépítési helyigény, ezért sok helyen elfér a rendszer, akár tisztán elektromos, akár hibrid hajtásláncokban helyet kaphat, elöl, hátul vagy mindkét tengelyen. Gyártója szerint valós terephasználatra is alkalmas, így megnyithatja az utat a keményvonalas offroaderek ökologizálása előtt.



A GKN, amelynek villanymotorjai többek között a Porsche 918 Spyder, a BMW i8, a Volvo XC90 T8 Twin Engine és a BMW 2 Active Tourer modellekben is dolgoznak, az i8 fedélzetén már évekkel ezelőtt bemutatta kétfokozatú erőátvitelét, a mostani azonban egy vadonatúj fejlesztés, ahogy a nyomatékvektor-szabályozás is, amely a kanyarvétel mellett segíthet a könnyed, finom elindulásban, illetve – negatív nyomatékot előállítva – lassíthatja az autót (gyakorlatilag extra hatékony regeneratív fékként működik ilyenkor), sőt, részlegesen önzáró differenciálműként is szolgál.
A rendszer éles tesztjét már az év vége felé megkezdik, hamarosan szériagyártása is megkezdődhet egy egyelőre meg nem nevezett járműben – bár annak fényében, hogy a GKN a Panasonic Jaguar Racing Forma-E csapat hivatalos beszállítója, valószínű, hogy a JLR csoport valamely típusában, logikusan a Jaguar I-Pace-ben debütál majd.

