A Mercedes-Benz SL után annak kistestvére is átalakuláson ment át, ám az SLK nem úszta meg alapos ráncfelvarrással: típusjelzését is eldobta, hogy a márka legújabb névadási filozófiájához igazodva az egykori GLK mintájára C-re cserélje neve utolsó betűjét.

A C-osztályt idéző fényszórókkal együtt így teljes az átlényegülés, annak ellenére, hogy a műszaki alapok nem változtak. Illetve dehogynem: kiesett az SLK 350, megjelent viszont egy új alapmodell, az SLC 180 156 lóerős 1,6 literes négyhengeres benzinmotorral.

Nem csak nevében újult a Mercedes kis roadstere 2 Még fontosabb, hogy az eddigi AMG 55 modellváltozat (5.5 V8, 421 LE, 540 Nm) helyébe a háromliteres, hathengeres SLC 43 lép. Ez 367 lóerőt és 520 Nm nyomatékot ad le, de – hála az eddigi hét helyett kilenc fokozattal gazdálkodó sebességváltónak – gyakorlatilag változatlan a gyorsulása (4,7 mp a 4,6 helyett). Cserébe a 8,4 literes átlagfogyasztás helyett 7,8 litert ígér a csúcsmodell, a CO2-kibocsátás 195 g/km-ről 178-ra csökkent.

Nem csak nevében újult a Mercedes kis roadstere 3 Az utastérben új, napvédő bőrkárpitok, módosított színárnyalatok, új kormánykerék, nagyobb multimédiás monitor jelzi a frissülést. A szolgáltatások terén elsősorban az aktív biztonsági és vezetőtámogató funkciók terén találkozunk újdonságokkal – ilyen a radaros ráfutásgátló robotfék, a vakításmentes, illetve adaptív LED-es fényszórók, a táblafelismerő funkció vagy a parkolóautomata -, de a fedélzeti wifi hotspot is megjelent az opciók sorában.

Nem csak nevében újult a Mercedes kis roadstere 4 A külsőre egy mondat erejéig még visszakanyarodva: nem csak az első, de a hátsó lökhárító is módosult, a kipufogócsöveket integrálták, és rombusszá torzították, valamint a lámpatesteket is LED-ekkel töltötték meg. Az AMG modell a megszokottnál kevésbé tolakodóan jelzi felsőbbrendűségét, visszafogottabbak az optikai módosítások.