Audi TT Offroad Concept, BMW X6, Mercedes GLE Coupé, VW Cross Coupé, Mazda Koeru, Toyota C-HR, Volvo Concept XC Coupé – némelyik sorozatgyártású modell, mások egyelőre csak tanulmányok, de egy biztos: egyre több autógyártó gondolja úgy, hogy a szabadidőjárművek praktikus irányvonala mellett (vagy helyett) piaci kereslet van a kevésbé célszerű, ám annál elegánsabb és/vagy dögösebb modellváltozatokra.

Vannak viszont olyanok, akik tudatosan nem ugranak fel a terepkupé-vonatra. Ilyen a Citroën, amelynek vezető formatervezője, Frederic Duvernier újságíróknak nyilatkozva kifejtette, hogy lehetnek bármilyen tetszetősek, a kupés vonalvezetésű crossover modellek eredendően veszélyesek, mert a magas far és az ejtett tetővonal nem csak a hátsó fejteret csökkenti, hanem a kilátást is.

Rögzített ülések, egyszerű műszerfal. Az üzemmódok a középkonzolról választhatók
Genf egyik első premierje volt a Parcour...
A roadster a merevítő tető hiányát szénszálas erősítésű bukókerettel ellensúlyozza. A V10-es motor a dizájn fontos eleme
18 fotó
Butaság az autóipar legújabb őrülete 6 Ezt mondjuk eddig is tudtuk, de mégis más a valót egy szakember szájából hallani.

Duvernier azt issza, amit prédikál: a Citroën legutóbbi szabadidőjárműve, a C4 Cactus egészen más koncepció szerint született, szögletes, praktikus, de attól még szerethető, sőt. Alighanem ennek a mintájára készül majd az a középkategóriás szabadidőjármű, amelyet 2017-re ígér a gyártó. Hogy ez milyen lesz, arra leginkább az idei Citroën Aircross tanulmány alapján következtethetünk.

(Képeinken a műfaj egyik legszebb példánya, az Italdesign Parcour tanulmány)