Jó ideje olvasni arról, hogy a Toyota beszállhat a rali WRC versenysorozatba. A képen látható autó elégé kézzelfogható jele ennek, de egy működőképes raliautó még nem jelenti azt, hogy zöld utat kapna a projekt. A versenyautót a videón Stéphane Sarrazin vezeti, aki a gyár Le Mans-i hibrid versenyautójának egyik ásza.
A lehetséges visszatérés egyik lépése egy összkerekes GT86 építése volt, amely a Toyota elnöke, Akio Toyoda egyetértésével készült a zsinórban négyszeres ralivilágbajnok, Tommi Mäkinen műhelyében.
A turbós GT86-ból nem lesz WRC
A GT86 Subaru rokonsága miatt a turbós, összkerekes prototípus nagyobb gond nélkül megvalósítható volt, de valószínűtlen, hogy egy gyári WRC autóhoz bármi köze lenne. A raliban a gyári GT86 várhatóan megmarad R3-as, kétliteres szívómotoros kocsinak.


Ideális ellenfél lenne a Hyundai és a Toyota
Szerintünk a Toyotának addig kellene visszatérnie a rali legmagasabb kategóriájába, amíg a Volkswagen és a Hyundai tutira kitart a WRC mellett. A Hyundai nagyon elszántnak tűnik, de kérdéses, hogy a jelenleg szintén gyári csapattal induló Citroën és Volkswagen meddig marad a raliban 2017 után. A Toyotának azon vetélytársak ellenében érdemes indulnia, amely cégek az utcai autók piacán is a legkeményebb konkurensei. Persze a Toyota belépése a konkurenciát is maradásra bírhatja.


