Sokat sejtető, piros derengéses fekete dobozban lakik, amin sokatmondó Master-Piece Collection felirat hirdeti, hogy itt bizony valami új, valami nagy dolog érkezik a sablonokat előszeretettel használó, de a lehetőségekkel eddig nem élő Kyosho-tól.
Ez a Cadillac CTS is pont olyan kínai modellként kezdte pályafutását, mint a régebben bemutatott Toyota Camry, de a japánok egy átcsomagolással nemesítették. A hatásos körítéssel és az aprócska, ügyes megoldásokkal feljebb is pozicionálta az átlagosnál. Ám még is egyértelműen minőségi kínai termék maradt, az illata sem olyan, mint a többi Kyosho modellnek.

Hát ez itt meg micsoda?

Kedves Olvasó! Ebben a rovatban Csepreghy Dániel, a modellautók nagy ismerője mesél a gyűjtögető életmód szépségeiről, elárulja, mi tesz igazán érdekessé egy-egy modellt, illetve miből és hogyan építhetünk méltó környezetet kisautónk köré. Mindezt szigorúan 1:18-ban. Kivéve, amikor nem. :)

Dekoratív hasáb

A CTS sokat sejtető, piros derengéses fekete dobozban lakik, amin sokatmondó Master-Piece Collection felirat hirdeti, hogy itt bizony valami új, valami nagy dolog érkezik. És tényleg!
Jó nagy maszkot hord
Tükrök behajtva
Plasztik V8 színesben
Hatalmas autó
17 fotó
Példás illesztések

Példás illesztések

Példás illesztések


A CTS bizonyítja, hogy még mindig lehet csupán körzővel és vonalzóval jó megjelenésű autót rajzolni. Határozott jelenség ez a baltával faragott, ugyanakkor modern formavilágú, tagadhatatlanul amerikai limuzin. Nem agresszív a nézése a függőlegesen álló fényszóróknak, mint egy M5-ösé, hanem inkább a nem lyuggatott, de nagyon szép kidolgozású, hatalmas hűtőrács tekintélyt parancsoló. Nem könnyeddé, hanem elegáns megjelenésűvé teszik az autót a szépen krómozott elemek. Kiemelkedően jól sikerült a gumi-felni-fékrendszer hármas szövetség kidolgozása, még a kerék méretét is eltalálták. A hátuljához érve tűnik fel igazán, hogy mennyire odafigyelést igényelt ez a modell, hiszen itt sok elemnek kell tökéletesen illeszkednie. A légterelőként kiemelkedő pótféklámpa éle nem sorjás, olyan, mint a borotva pengéje. Védőfólia óvja a fotomaratott típusjelzést, bár igazán csomagolhatnának egy-két CTS feliratot a dobozba. Az ilyen OttO-féle gondosságot kötelezővé kéne tenni! A hátsó lámpák bura alatti része bámulatosan aprólékos. Ehhez foghatóval azóta sem találkoztam.

Nyitható a panorámatető is

Nyitható a panorámatető is

Porszemek kedvence ez a csodás, zongoralakk fekete szín, amely bizonyára másodpercek alatt szívná magába a lehető legnagyobb mennyiségű nyári napfényt és konvertálná át iszonyatos hőséggé a beltérben, ha élete nagy részét nem egy sötét hungarocell zárkában töltené. Azért, ha a helyzet megkívánja, akkor nagyon jó, hogy nyitható a panorámaablak.

Interaktív

Ezzel a speciális bottal kell piszkálni, hogy sérülésmentesen nyíljon minden

Ezzel a speciális bottal kell piszkálni, hogy sérülésmentesen nyíljon minden

Ezzel a speciális bottal kell piszkálni, hogy sérülésmentesen nyíljon minden


Tucatnyi apró, pici részlet és nyitható, csukható, tologatható elem található a modellen és modellben. Természetesen mind a négy ajtó zsanéros mechanizmussal nyílik. Kisebbfajta karok és teleszkóp segítségével nyílik a motorháztető, de erre már nem annyira figyelünk oda, ha megpillantjuk a színes betöltőnyílásokkal díszített, mutatós motorburkolatot és a felette átívelő keresztmerevítőt.
Rendkívül kicsi nyíláson kell beerőszakolni az 1:18-as bőröndöket a csomagtartóba, aminek fedele plüssözött és még a háromszög kicsi, piros dobozát sem felejtették le róla. A padlót felhajtva pedig hozzáférhetünk az ötküllős, fekete szükségpótkerékhez. A már említett panorámaablakon kívül nyitható még a tanksapka is, bár tankolhatatlanul szűken, valamint behajthatók a tükrök, ha nem szeretnénk, hogy a teremgarázsban saját autójába bekászálódó Józsi bácsi megrontsa őket.
Persze, a felfüggesztés rugózik és, mint a GMP Fairlane-nél, itt is egy tengelyen osztoznak a hátsó kerekek, hogy a differenciálzáron keresztül mozgásba tudják hozni a kardántengelyt.

Okos belső

Ötletekben a minőségi anyagokból kivitelezett belsőben sincs hiány. A bézs színnek köszönhetően minden aprócska alkotóelem jól kivehető marad. Az ezüstös fényű középkonzolon valósághű gombok ülnek, csinos darab a háromórás hajszálvékony krómkeretes műszercsoport is. Egyedül a váltókar lett kissé elnagyolt, de semmi sem lehet tökéletes.

Kesztyűtartó nyitva, ülés előre húzva

Kesztyűtartó nyitva, ülés előre húzva

Manuálisan állíthatóak hosszirányban a kellemes anyagú, formás ülések, amiken a varrásimitáció különösen nagyszerű lett. Az övek is rendes, vékony szövetdarabok. Van hely az 1:18-as mobiltelefonnak a könyöklőben, az autós töltőjét pedig bedobhatjuk a CD-k mellé a kesztyűtartóba.
Hatalmas autó

Hatalmas autó

Hatalmas autó


Summary

2009-ben jelent meg, akkor közel harmincezer forintot kellett fizetni érte. Bizony, megszaladt a ceruza! De ezért a pénzért egy igazán érdekes, részletekben gazdag modellt kap a gyűjtögető. Mára már a kínálat is kibővült a CTS-V-vel, az SRX-szel és a Chevrolet Volt-tal, valamint érkezik a CTS Coupe változata és az SLS is. Nem is olyan rossz, ha egy kicsit félreteszik azokat a sablonokat és nyitnak egy ablakot mondjuk Kína felé, ugye?

A korábbi modellautós cikkekért nem kell messzire menni, elég erre a linkre kattintani.