A Volkswagen a világ első számú autógyártója kíván lenni, így nem engedheti meg, hogy Európa kedvenc autója ne a legjobb formáját nyújtsa. A Golfot évek óta nem lehet letaszítani az eladási listák éléről, a VW mindent megtesz, hogy a hetedik generációs is a legjobb legyen.
A 2012 végén, 2013 elején érkező következő Golf többek között az új padlólemeznek és karosszériastruktúrának köszönhetően 80 kilóval lesz könnyebb, mint a jelenlegi generáció.




“Az új Golf VII ismét olyan keveset nyom majd, mint a Golf IV” – árulta el Ulrich Hackenberg, a VW fejlesztési vezetője. “Ez tükröződik majd az autó fogyasztásában is. A dízel változat CO2-kibocsátása 100 gramm/km alatt marad (ez 3,77 l/100 km – a szerk.). “
Várhatóan erre is ráígér majd a hibrid változat, amelynek érkezését 2014-re tette Hackenberg, aki elárulta azt is, hogy a hetes Golf kényelmesebb lesz és tágasabb belső teret kap a korábbihoz képest.
“Elődjével összehasonlítva nagyobb lesz a Golf tengelytávolsága, és így megnő a belső tér is. A teljes hosszúság akkora marad mint ma, de eltérő arányokkal” – mondta Hackenberg. “Az első tengely még előrébb kerül, csökkentve az első túlnyúlást. Az új Golf ugyanakkor szélesebb és laposabb lesz, így vizuálisan gyorsabbnak hat.”
Míg a hatos generáció az ötös erősen felújított változata volt, hiszen azonos padlólemezre épültek, addig a hetes új alapokat kap. Ez lesz az egyik első modell, amely a konszern új moduláris padlólemezére (MQB) épül. A különleges padlólemezt a tervek szerint végül 60 modellnél is használják majd, ami azt jelenti, hogy 65-70 százalékban lehet sok millió jármű alkatrésze.
“Az MQB sokkal rugalmasabb, mint a korábbi platform” – mondta Hackenberg. “Változtathatunk az autó szélességén, hosszán és magasságán, a tengelytávon, a nyomtávon és a kerékméreten is. Így egy szedánnak és egy szabadidő-autónak is megfelelő a padlólemez.”
Ezzel nemcsak a teljes erőátvitel, a légkondicionálás, az ülések lehetnek azonosak, de az ajtók felépítése és az ablakemelők stb. is. Ezzel bődületes pénzt spórol a Volkswagen. A pénzt egyfelől az árversenyben használhatják, másfelől a fogyókúra sem olcsó, nagyjából 5 euróba kerül minden egyes kiló autónként.
