Robogóval válaszol a megváltozó közlekedési elvárásokra a BMW. Egyre nő a forgalom, drágul az energia, és mind szigorúbb előírások vonatkoznak a belvárosi CO2-kibocsátásra. Ezért megváltoznak az egyéni mobilitás, azon belül is városi közlekedés keretfeltételei.


Ez a fő oka, amiért a BMW elkészítette a most bemutatott C 600 Sport és C 650 GT motorkerékpárokat. A két nagytestű gép a motorkerékpárok előnyös menettulajdonságait ötvözi a robogók fordulékonyságával. A C 600 Sport a sportos stílusú vásárlóknak készül, a C 650 GT viszont azoknak, akik a kényelmet és a túraalkalmasságot helyezik előtérbe.

A Sport alacsonyabb kormányával és aktív üléshelyzetével szemben mind a motoros, mint az utas kényelmesebben ül a GT-n, ennek főleg hosszú úton érződik áldásos hatása. Állítható háttámlájú, kényelmesebb vezetőülésének, magasabb kormányának és utaslábtartók helyett kialakított széles trepnijeinek köszönhetően még jobban megfelel utasszállításra, illetve nagyobb méretű és elektromosan állítható plexivel rendelkezik.

Mindkét modellben 647 köbcentis kéthengeres motort alkalmaznak, amelynek teljesítménye 60 lóerő, míg maximális nyomatéka 66 Nm. Az erőátvitelről fokozatmentes CVT sebességváltó gondoskodik. Mindkét motor 175 km/órás végsebességre képes, de Sport jobban gyorsul, 7,1 másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót, szemben a GT 7,5 másodperes idejével.

Új kétszemélyes gépek a BMW-től 7


A jobb gyorsulás köszönhető az eltérő tömegnek is, hiszen a Sport 12 kilóval könnyebb testvérénél, így 249 kilót nyom.

A járgányokon elöl 40 mm-es külsőcső-átmérőjű fordított teleszkópvilla, hátul a bal oldalra épített, fekvő rugóstag dolgozik a legfontosabb tervezési célért, hogy  rezzenéstelen legyen az egyenesfutásuk, könnyen lehessen irányítani őket és pontos visszajelzést adjanak az útról. Kerekeik 15 colosak. Elöl két, hátul egy 270 mm-es tárcsára épül a két prémiumrobogó fékrendszere. Lassításukat gyári blokkolásgátló teszi biztonságosabbá.

Olyan megoldások teszik használhatóbbá a robogókat, mint az oldalkitámasztó használatakor automatikusan működésbe lépő rögzítőfék, vagy a C 600 Sporthoz kifejlesztett FlexCase: a sisakrekesz aljának lenyitásával meg lehet növelni a tároló térfogatát, így akár két bukósisak is elfér benne. Persze a GT is vihet két sisakot, de ott egy nagyobb doboz alkalmazásával érték ezt el.

Kérhető keréknyomás-ellenőrző rendszer, riasztó, markolat- és ülésfűtés is, miközben a bal oldali kesztyűtartóban kialakított csatlakozó-dugalj segítségével mobiltelefont is lehet tölteni menet közben.