A Lotus nagyszabású álmokat dédelget, hogy konkurálhasson a Porschéval, majd a Ferrarival, Lamborghinivel. Ám amíg az ehhez szükséges autók megszületnek, a jelenlegi kínálatot reszelgetik. Most az Evorából faragnak különösen gyors változatot.
Ma este leplezik le hivatalosan a Lotus Evora GTE Road Car Conceptet, aminek alapját a GTE kategóriának megfelelő Evora versenyautó adja. Bár tanulmánynak hívják, azért az utcai autó kiegészítés jelzi, hogy a Lotus tervezi az autó rendszámos változatát.
Az Evora jelenleg 280 illetve 350 lóerős változatban vehető meg, függően attól, hogy tartozik-e kompresszor a 3,5-es motorhoz. A GTE tanulmányban versenytechnika alkalmazásával 420 lóerőre növelik a teljesítményt, miközben a hagyományos sebességváltó helyét szekvenciális egység veszi át. Ezzel már megnyílik a lehetőség, hogy összemérjék a gépet olyan modellekkel, mint a 450 lóerős Porsche 911 GT3 RS.
Annál is inkább, mert a karosszéria is versenyautósra vált, földig érő orrspoiler, méretes hátsó szárny, brutális diffúzor dolgozik a nagyobb leszorítóerőért, miközben karbonból kialakított tető, visszapillantók és egyéb elemek csökkentik a tömeget. A tökéletes versenyautós hangulathoz az ultrakönnyű kovácsolt keréktárcsák is hozzáteszik a magukét, amelyek stílusosan központi csavaros rögzítéssel kerülnek az autóra, de a négypontos övvel megspékelt versenyülések is bizsergést okoznak a sportkocsik kedvelőinek.
Ha belőlük lesznek elegen a mai monterey-i rendezvényen, akkor vélhetően a Lotus megkapja a várt külső megerősítést a modell elkészítésére.


