Bútor Robi 1997-ben kezdte pályafutását a rali első osztályában, már az első évében kategória bajnok lett, egy Škoda Fabiával. Azóta volt alatta Mazda, Ford, Suzuki, Peugeot, Škoda WRC és persze VFTS is, de a legtöbb sikeres évet mégis a Citroënnek köszönheti.

Tavaly megalapította saját csapatát, versenyautó felkészítő műhelyét. Minden évben előrukkol valami újítással. Idénre egy 2011-es fejlesztésű Citroën DS3 R3 versenyautót hozott. Ezt az autót a FIA 2010-es szabálymódosításai hívták életre. A költségek csökkentésével és a motorok lökettérfogatának módosításával és a turbó engedélyezésével. Idén a Magyar Bajnokságban is szerepelhetnek már ezek az autók. Röviden összefoglalva 1600 köbcentis turbós motorok, de csak elsőkerék-hajtással.

Utastérben mindenben a Citroën C4 WRC ergonómiáját követi, lecsupaszított műszerfal csak egy kijelzővel. A bukókeret maximálisan a versenyzők védelmét szolgálja. A futómű pedig az extrém igénybevételekre lett kifejlesztve. Ízig vérig versenyautó !

1,6-os motor turbóval
Válókar a kormány mögött
Műszerfalon csak egy kombinált kijelző van
13 fotó

Műszerfal eronómiája hasonló mint a C4 WRC-é

Műszerfal eronómiája hasonló mint a C4 WRC-é

A legnagyobb meglepetés mégsem ez. 2011-ben Robi az abszolút bajnoki címre hajt! A francia PH SPORT hozza minden versenyre a legutolsó fejlesztésű Peugeot 207 S2000-es versenyautót. A Team Bútor Robi legújabb versenyautóját a  DS3 R3-t Krózser Menyhért fogja irányítani és a csapat legkisebb autójával a C2 R2-vel csakúgy, mint tavaly, Bessenyei Zoltán fog indulni a Magyar Bajnokság összes futamán

Citroën DS3 versenyautó Magyarországon 7

Motor                       1.6 THP PSA

Vezérlés                    DOHC

Üzemanyag rendszer    közvetlen befecskendezés

Hengerűrtartalom        1598 cc

Furat                        77 mm

Löket                        85.8 mm

Teljesítmény               210 Le /4750 rpm

Nyomaték                  350 Nm / 3000 rpm

Hajtásrendszer            első kerék hajtás , ZF differenciálmű

Kerekek méretek          200/50 R17

Első fék                     hűtött tárcsa, 4 dugattyú  

Első fék mérete           30 x 330 mm

Hátsó fék                   hűtött tárcsa, 2dugattyú  

Hátsó fék mérete         30 x 300 mm

Első futómű                McPherson felfüggesztés , BOS állítható lengéscsillapító

Hátsó futómű              H-Shaped Axles , BOS állítható lengéscsillapító

Súlyelosztás               64 % elől  36 % hátul

Tengelytáv                 2465 mm

Nyomtáv elől               1520 mm

Nyomtáv hátul             1490 mm

Hossz                        3948 mm

Szélesség                   1715 mm

Váltó                         6 fokozatú szekvenciális

Kuplung                      184 mm dupla tárcsás kerámia

Üzemanyag tartály        67 liter