Elképzelhető, hogy Esztergomban gyártják majd a Volkswagen (VW) és a Suzuki közös fejlesztésű kisautóját – nyilatkozta Martin Winterkorn, a VW igazgatótanácsának elnöke a győri székhelyű Autopro.hu portálnak.
“Ha a Suzuki SX4-nek lesz utódja, akkor el tudom képzelni, hogy az Esztergomban készül” – fogalmazott a szakember, aki múlt héten pénteken tartott érdekes előadást a Budapesti Műszaki Egyetemen.
A lap úgy tudja, az elmúlt hónapban a VW wolfsburgi központjából gyakran érkeztek látogatók a Suzuki
esztergomi gyárába, az együttműködés és a gyártás
lehetőségeit vizsgálták. A Suzuki üzemében 3900-an dolgoznak, de ehhez a beszállítóknál további huszonötezer munkahely kapcsolódik. 2008-ban több mint 260 ezer autó készült a magyar üzemben, a válság nyomán viszont az idei tervekben már 170 ezer autó szerepel.
Kapacitás annál is inkább rendelkezésre áll, mert a következő Opel Agila már nem a Splash testvérmodellje lesz, azt már önállóan (nem Esztergomban) készíti a német autógyár.
Nem véletlen az SX4 kiválasztása, ugyanis a VW-csoport szeretné bővíteni kínálatát egy kis szabadidő-autóval. Állítólag a 2013-ban érkező, már négykerék-hajtással szerelt valódi terepes Polo épülne erre a padlólemezre. A jelenlegi Cross Polo csak látványautó.
A VW és a Suzuki első közös modellje azonban nem európai lesz, hanem Indiában a Suzuki Alto és Wagon R jelenik meg Škoda jelzéssel.
Az együttműködés alapját az adja, hogy tavaly decemberben a Volkswagen 19,9 százalékos részesedést vásárolt a Suzukiban. Akkor a cégvezetők úgy nyilatkoztak, az együttműködés kiterjed a fejlesztésre, a termelésre és az értékesítésre egyaránt. A VW a kisautók fejlesztésénél számít segítségre, a Suzuki viszont elsősorban a VW hibrid és elektromos járművekhez kapcsolódó technológiáira hajt.
Egyes pletykák szerint a VW azt tervezi, hogy a következő négy-öt évben 10-10 százalékkal növeli részesedését, így szerezve meg egy idő után az irányítást.
További bővülést jelenthet az esztergomi gyár számára, hogy a Suzuki azt tervezi, visszafogja Japánban az autómotorok gyártását, és a termelés egy részét külföldre helyezi át, mert az erős jen egyre inkább rontja a vállalat nyereségességét.




