2010 tavaszától újabb változatok közül csemegézhetnek a BMW X1-re vágyók, két új motor és egy automata váltó bővíti a kínálatot. Az eddig hattagú motorpaletta így nyolctagúra bővül.
Az egyik újdonság új belépőmodellt hoz, a BMW X1 sDrive18i lesz a típus legolcsóbb kivitele. Ez azért növelheti az autó iránti érdeklődést, hiszen eddig 9 millió forintba került a legolcsóbb változat. Az új modellbe 2,0 literes, négyhengeres motor kerül, amely 150 lóerős, maximális nyomatéka 200 Nm. Ezzel az elsőkerék-hajtású X1 9,7 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége pedig 202 km/óra. Az alapmodell 8,2 litert fogyaszt átlagosan.
Jóval komolyabb gép az új xDrive25i. Az ebben szereplő hathengeres motor nem sokban különbözik az eddig is választható 28i-jétől, ugyanúgy 3,0 literes, csak épp gyengébb, így lassabb. A teljesítménye 218 LE, nyomatéka 227 Nm. A négykerék-hajtású modell 7,9 másodperc alatt százon van, de 223 km/óráig is futja erejéből. Fogyasztása a szabvány szerint 9,3 liter vegyes használat közben.
Nem teljesen új a fenn említett sebességváltó, hiszen a 28i és 23d modellek eddig csak ezzel voltak elérhetők, mostantól viszont BMW X1 xDrive18d, sDrive18d, sDrive20d és sDrive18i változatokhoz is rendelhető, míg az új xDrive25i-ben a szériafelszereltség része.

