Továbbfejlesztette a Volkswagen az ősszel bemutatott L1 tanulmányt, a Los Angeles Autoshow-ra elkészült az Up! Lite. A 3,8 méter hosszú koncepció különlegessége, hogy elődjével ellentétben nem két, hanem négy utas fér el benne. Szélessége 1,6, magassága 1,4 méter.

A járgányt két motor mozgatja, az egyik az L1-ből már ismerős kéthengeres dízel, a másik pedig lítiumion akkumulátorról táplált villanymotor, kettejük munkáját hétfokozatú DSG váltó fogja össze. A 0,8 literes TDI teljesítménye 51 lóerő, míg elektromos társa 14-gyel segít be. Együttesen 12,5 másodperc alatt gyorsítják százra a háromajtós különleges tanulmányt, amelynek végsebessége 160 km/óra.

Acél mellett, alumínium és műanyag is van benne
2,44 litert fogyaszt
Visszapillantók helyett kamerák vannak
65 lóerős hibrid hajtómű mozgatja
14 centivel rövidebb az új Polonál
12 fotó
65 lóerős hibrid hajtómű mozgatja

65 lóerős hibrid hajtómű mozgatja

65 lóerős hibrid hajtómű mozgatja


Az adatok szerint a mai közlekedésre teljesen alkalmas Up! Lite nagyon takarékos, beéri 2,44 liter gázolajjal száz kilométerre, így 20 literes tankjával 800 kilométerre is eljuthat. Ez persze annak köszönhető, hogy a jármű kifejezetten áramvonalas formával bír, tömege pedig mindössze 695 kilogramm.

Mindezt úgy érték el, hogy a karosszéria elkészítésénél az acél mellett alumíniumot és karbont alkalmaztak. A szénszálas műanyagból készült tető például mindössze 3,3 kilót nyom. A takarékoskodást motorleállító Stop&Start rendszer és fékenergia-visszatápláló rendszer segíti. Ugyanakkor aktív aerodinamikával látták el, a hűtőkhöz csak szükség esetén jut levegő, ilyenkor kinyílik a hűtőmaszk. Alaktényezője kiemelkedő 0,237, miközben a hagyományos autóké 0,27-0,31 közötti.

MP3, Internet és telefon is van

MP3, Internet és telefon is van

MP3, internet és telefon is van


A LED-es lámpákkal és 18 colos kerekekkel díszített járművet menetstabilizáló elektronikával is ellátták, miközben a vezető a mögötte lévő forgalmat tükrök helyett kamerával figyelheti. A fedélzeten 5,7 colos érintőképernyő, MP3-lejátszó, internetelérés és telefon is van. 

Nehogy azt higgyük, hogy ez csak holmi figyelemfelkeltés a Volkswagentől, a cég ugyanis elárulta, az itt látható megoldásokra alapozva 2011-re egy valódi, sorozatgyártású autó készül.