Nem csinál titkot belőle a Honda, hogy egy kis sportos hibrid autóval szeretné bővíteni kínálatát. Ezt már akkor elárulták, amikor 2007-ben bemutatkozott a CR-Z tanulmányautó. Az idei Tokiói Autószalonon az autó visszatér, már szinte gyártásra kész állapotban.

A CRX második generációja
Hasonlít az ősre
A plexi is átkerült
Marad a forma is
8 fotó
A CRX második generációja

A CRX második generációja

A CRX második generációja


Külsőleg lényegében nem változott az autó, továbbra is nagyon emlékeztet az első generációs CRX modellre. A fényszórók és a csomagtérajtó plexi hátfala különösen jellegzetes. Belül a sorozatgyártású Hondák formái köszönnek vissza, persze az átlagnál kissé látványosabb kialakításban.

A kétüléses sportkocsiban hibrid hajtás lapul, amely benzines és villanymotor kombinációjára épül. Alapját az Insight technikája adja, de itt a benzinmotor 1,5 literes, így teljesítménye 98-ről 130 lóerőre emelkedett.  Az elsőkerék-hajtású járgány nagyjából kilenc másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége 190 km/óra feletti.

A CR-Z gyártása a jövő év elején indul Japánban, Európába leghamarabb az év végére érhet el.